חוששים מנקמה

משפחת המאבטח זיו מויאל עזבה את ביתה

המשפחה חוששת כי פרסום שמו של בנם בתקשורת הירדנית יביא לפעילות עוינת נגדם והם החליטו לעזוב את ביתם עד לשוך הסערה תוך תקווה שיימצא פתרון למשבר (חדשות, ארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
נתניהו וזיו מויאל (צילום: חים צח, לע"מ ותקשורת ירדנית)

משפחתו של המאבטח משגרירות ישראל בירדן ששמו הותר הבוקר (שני) לפרסום, עזבו את ביתם מחשש לנקמה והם מגיעים אליו רק כדי לקחת חפצים הנזקקים להם.

בני משפחתו של המאבטח עזבו את ביתם במושב ליד קריית מלאכי זמן קצר לאחר שהתפוצצה הפרשה. פרסום שמו של זיו מויאל הבוקר העלה את מפלס החשש של המשפחה מפני פעילות עוינת נגדם.

העיתון הירדני "אל-רד" פרסם מוקדם יותר לראשונה את תמונתו של המאבטח שהיה מעורב בתקרית בשגרירות ישראל בעמאן ביום ראשון בשבוע שעבר. בעיתון פרסמו צילום של תעודת הדיפלומט של המאבטח הישראלי עם שמו. על פי פרטי התעודה הדיפלומטית, מויאל מוגדר כ"נספח" ותוקפה של התעודה יפוג בעוד פחות משבועיים. פרסום התמונה שלו הוא בהחלט בעייתי גם עבור ישראל וגם עבור הירדנים, ובישראל נאלצו בלית ברירה ליישר קו עם הירדנים ולהתיר את הפרסום.

באתר החדשות הירדני "עמון ניוז" אף פרסמו את טופס הבקשה ששלחה שגרירות ישראל בעמאן למשרד החוץ הירדני בעניין מתן אשרת שהיה ותעודת דיפלומט למאבטח הישראלי ביוני בשנה שעברה מה שמלמד שמדובר ככל הנראה בהדלפה של אנשים מתוך הממשל הירדני.

כזכור, מוחמד אל-ג'וואודה, צעיר ירדני שהגיע לעבודות ריהוט לקח מברג ודקר את המאבטח שהגיב בירי והרג אותו. גם בעל הדירה, הרופא בשאר אל-חמארנה, שנהרג מכדור תועה ובישראל הציעו לפצות את משפחתו. בתחילה דווח כי מדובר במאבטח דרוזי אך הפרסום היום חושף את שמו.

עד כה נמנעו כלי התקשורת הירדניים מפרסום פרטיו וישנן הערכות כי ההדלפה נובעת מהמשבר החריף שנוצר בין ישראל לירדן בעקבות התקרית, משבר שהחריף בעקבות תמונותיו של נתניהו מתחבק עם המאבטח שגררו תגובות קשות בירדן.

צילום: חיים צח, לע"מ

גם עבדאללה מלך ירדן ושר החוץ הירדני, איימן א-ספדי זעמו על פרסום התמונות. הם האשימו את נתניהו כמי שמנסה לגרוף הון פוליטי על חשבון התקרית שאותה מגדירים בירדן כפשע לכל דבר.

בינתיים, בירדן לא מעוניינים לאפשר לשגרירה עינת שלאין ולצוותה לחזור לשגרירות ישראל בעמאן עד שימוצה הדין עם המאבטח, קרי עד שתתבצע חקירה רצינית ומעמיקה או שיועמד לדין.

ביום שישי האחרון הודיעו בירדן כי הם מסרו לישראל את תיק החקירה אחרי שהתביעה הכללית בממלכה ההאשמית האשימה את המאבטח בהרג ובהחזקת נשק חם ללא היתר, האשמה מגוחכת לאור תפקידו. ביום שישי בצהריים התקיימה הפגנה סוערת ליד שגרירות ישראל בעמאן בדרישה לסגור את השגרירות בעקבות התקרית.

מלך ירדן, שהספיק לבקר בסוכות ובתי האבלים של שני ההרוגים אמר אתמול בשיחה עם עיתונאים כי ירדן לא תוותר על זכויותיה של בניה ותקדיש את כל המאמצים כדי שייעשה צדק. למרות הרטוריקה הזועמת של המלך אל מול התקשורת בירדן בממשל הירדני יש מאמץ להוריד את הלהבות בניסיון לסיים את המשבר המביך.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר