בהוראת הנמלך?

גורמים בירדן: "תמונת המאבטח הודלפה על ידי הממשל"

בירדן מודים כי תמונת המאבטח והמסמכים שפורסמו אתמול בתקשורת הירדנית היו הדלפה של הממשל הירדני במטרה "לשרוף" את מויאל כדי שלא יוכל לעבוד בשום שגרירות (בארץ)

(צילום: תקשורת ירדנית)

ביומון הירדני "אל־רד" התפארו אתמול (שני) בהצלחתם להכניע את הצנזורה הישראלית, כשחשפו את שמו המלא ותמונתו של המאבטח הישראלי זיו מויאל, שירה בתחילת השבוע שעבר בשני אזרחים ירדנים, אחד מהם דקר אותו במברג.

בעיתון הירדני הוסיפו והתפארו כי החשיפה הביאה את בני משפחת מויאל לעזוב את ביתם במושב הדרומי ליד קרית מלאכי ולהסתתר בבית קרוביהם, מחשש לנקמה מצד גורמים פלסטיניים על מותו של הנער מוחמד ג'ווידאת.

ג'ווידאת הוא בן למשפחה ממוצא פלסטיני, באחד הכפרים ליד חברון, ומסע הלווייתו באמצע השבוע שעבר יצא ממחנה הפליטים הפלסטיני ווחדאת, הגדול ביותר בירדן. במקביל, בתקשורת הירדנית ממשיכים לכנות את מויאל "הפושע" ו"הרוצח".

כפי שהוערך אתמול, כמה עיתונאים הודו באתרים החברתיים בירדן כי שמו המלא של המאבטח בשגרירות ישראל והתעודה הרשמית שהנפיקה מחלקת הפרוטוקול במשרד החוץ הירדני לא הושגו במאמץ עיתונאי גדול, אלא הודלפו בכוונה על ידי גורם רשמי בכיר מאוד בממלכה. "מהרגע הראשון ידעו גורמי הביטחון בירדן מיהו המאבטח הישראלי שהתגורר בבניין של ד"ר בשאר חמארנה. אבל מאחר שירדן מכבדת את הקוד הדיפלומטי הבינלאומי, המתינו עד ליציאת כל השליחים הישראלים, ובתוכם המאבטח, ואז חשפו את זהותו. אנחנו רוצים שזיו מויאל יהיה 'שרוף' בכל מקום".

"ההדלפה נועדה להשיג שתי מטרות", הסביר אתמול גורם בכיר במנגנוני השלטון בעמאן, "לשבור את הצנזורה הישראלית שהטילה איפול מלא בעקבות תקרית הירי כדי לנסות לפגוע באמינות הדיווחים מירדן, ולטרפד לזיו מויאל מקומות עבודה כמאבטח בנציגויות ישראל ברחבי העולם: אחרי החשיפה הוא כבר לא יוכל לעבוד כמאבטח, מחשש שיזהו אותו וינסו לנקום בו על מות שני האזרחים הירדנים".

משפחתו של הנער הפלסטיני טוענת כי דרישתה היא משפטית וכי יש לערוך משפט למאבטח ולא לקבל אותו בחיבוקים.

בנוסף, בתגובה להודעה בירושלים על הכוונה לפצות את בני משפחתו של משכיר הדירה, הרופא שנהרג בשוגג מירי המאבטח, אמר אתמול ד"ר באסם חמארנה, אחיו של ד"ר בשאר חמארנה, כי "אף אחד מהצד הישראלי לא פנה אלינו, לא התנצל ולא הציע פיצוי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר