לאור המתיחות

ארה"ב ערכה ניסוי בטיל בליסטי בין-יבשתי

האמריקאים מגיבים לפעולות האחרונות של צפון קוריאה בניסוי טילים משלהם שנועד להזכיר לקים ג'ונג און כי טראמפ, בניגוד לקודמו, אינו מתכוון לשתוק להתגרויות הקוריאניות (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

מאותתים לקים ג'ונג און: ארצות הברית ערכה בצהריים (רביעי) ניסוי בטיל בליסטי בין יבשתי מסוג Minuteman III. הניסוי, שנערך בשעת בוקר מוקדמת לפי שעון ארה"ב, הוא העברת מסר של ממשל טראמפ לצפון קוריאה על רקע ניסויי הטילים הרבים שפיונגיאנג עשתה לאחרונה, בכלל זה בטילים בין יבשתיים שמאיימים על ארה"ב.

שיגור הניסוי של הטיל נעשה מבסיס חיל האוויר האמריקני מצפון ללוס אנג'לס. הצבא האמריקני הדגיש מבעוד מועד כי מטרת הניסוי היא "לוודא את היעילות, המוכנות והדיוק של מערכת הנשק הזו". טיל מהסוג שנוסה היום יכול לעבור מרחק של 6,800 קילומטר לפחות.

בשבועות האחרונים הגיעה המתיחות בין ארה"ב לצפון קוריאה לשיא חדש על רקע ניסויי הטילים שעושה משטרו של קים ג'ונג און ואיומיו לתקוף בנשק גרעיני ובטילים בליסטיים את ארה"ב.

בסוף השבוע האחרון חלפו שני מפציצי B-1B אמריקניים בשמיו של חצי האי הקוריאני בתגובה על הניסוי שעשתה פיונגיאנג בטיל בליסטי בין יבשתי ביום שישי. ארה"ב גם עשתה בשבת ניסוי מוצלח במערכת טילי ה-THAAD באלסקה.

קים ג'ונג און אמר בסוף השבוע כי הניסוי שארצו עשתה יום לפני כן בטיל בין יבשתי מוכיח שכל שטחה של ארה"ב נמצא בטווח הפגיעה. הוא הדגיש: "זו הייתה אזהרה חמורה לארה"ב". סוכנות הידיעות הרשמית של צפון קוריאה מסרה כי הניסוי הצליח וכי הטיל היה באוויר 47 דקות ו-12 שניות וגמא מרחק של 998 קילומטר.

מומחים מעריכים כי הטילים הבין יבשתיים של צפון קוריאה יכולים להגיע עד לאלסקה, וארה"ב נערכת ברצינות לאפשרות שהאיום הזה יתממש: הניסוי שעשתה ארה"ב היום הוא הרביעי מסוג זה שהיא עורכת השנה ולנוכח המתיחות מול הדיקטטור המטורף מצפון קוריאה יש סיכוי שייעשה בטילים אלו שימוש אמיתי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר