מחקר חדש: עובדי הייטק בסיכון לבעיות בגב

על עמוד השדרה שלנו, זה שאחראי על יציבות הגוף שלנו, מוטלים תפקידים נוספים וחיוניים. הוא משמש גם כמעבר העצבים בין המוח לכל חלקי הגוף וגם כמאגר הסידן שלנו (בריאות)

אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

תמיד כשאנחנו רואים סבל שעל גבו מקרר אנחנו מרחמים בלב על הגב שלו, מחקר חדש מגלה כי בפעם הבאה שתראו עובד הייטק תצטרכו לרחם גם עליו.

על עמוד השדרה שלנו, זה שאחראי על יציבות הגוף שלנו, מוטלים תפקידים נוספים וחיוניים. הוא משמש גם כמעבר העצבים בין המוח לכל חלקי הגוף וגם כמאגר הסידן שלנו.

עמוד השדרה מורכב מעשרים וארבע חוליות מהצוואר עד למותן, ועוד כשמונה עד עשר חוליות נוספות שחלקן מאוחות בעצם העצה ובעצם העוקץ. בין חוליות עמוד השדרה ישנם מפרקים נעים המאפשרים כיפוף ויישור במישור החזיתי ובמישור החיצי ופיתול במישור האופקי. החוליות מופרדות על ידי טבעות סחוס הנקראים אף "דיסקים בין חולייתיים" המכילות חומר ג'לטיני, שבמצב בו עלולה להתערער היציבות הן סופגות לחץ של עד מאות קילוגרם לכל סמ"ר. הדיסקים בולמים את הזעזועים המופעלים על עמוד השדרה.

פריצת דיסק נגרמת ממצב בו הרקמות נפרצות מהר יותר מזמן האיחוי, הכאבים במקרה זה הם עזים והטיפול בזה מסתכם לרוב בכדורים ובפיזיותרפיה.

פריצת דיסק נובעת מהרגלים שגויים הנעשים לאורך זמן ולא מטעות אחת. הדיסק הנמצא בין החוליות אך מאחה את עצמו עם הזמן, אך ההרגלים הללו גורמים לכך שקצב האיחוי יהיה איטי ביחס לקצב הקריעה ופה המצב מחמיר.

לכן כאדם מנכס לעצמו הרגלי ישיבה לא נוחים הוא יוצר לחץ המופעל על דיסק מסוים, ואת הכאבים הוא יתחיל לחוש רק כשהבעיה תחדור לשכבות העמוקות יותר ליד העצבים. וכשזה מגיע לחוט השדרה הנזקים עלולים להחמיר ולהיות בלתי הפיכים.

ובדיוק בגלל זה, פריצת דיסק נפוצה יותר בקרב אנשים העובדים בעבודות משרדיות שונות המצריכות מהם ישיבה ממושכת.

ישיבה כזו כשהיא נעשית לא כמו שצריך, בלי כסא אורתופדי מתאים הכולל הדום לרגליים עלולה לגרום לעומס על החוליות התחתונות, ומאחר ועבודות משרדיות לא כוללות מאמץ פיזי, כל מאמץ קצת חריג יכול לגרום להעצמת הבעיה בגב.

בדרך כלל אנשים שסובלים מפריצת דיסק לא יזדקקו לטיפול כירורגי, אלא יסתפקו בכדורים ובאמצעים שמרניים יותר שבתוך זמן קצר יעלים את הבעיה. פיזיותרפיה יכולה לשמש גם כאמצעי מניעה מפני בעיות גב, וגם כטיפול עזר לאחר היווצרות הבעיה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר