שכונה חדשה

רה"מ נתניהו הניח אבן פינה בביתר עילית • שידור חוזר

ביתר עילית לבשה חג לרגל הנחת אבן הפינה לשכונה החדשה - גבעה ג', בה ייבנו למעלה מ-1,100 יח"ד, בהשתתפות ראש הממשלה בנימין נתניהו, שרים, חברי כנסת ואישי ציבור רבים (חרדים, בארץ)

כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-י"א באב תשע"ז | 03.08.17
(צילום: C-live)

ראש הממשלה בנימין נתניהו השתתף הבוקר (חמישי) בטקס הנחת אבן הפינה לגבעה ג' - הגבעה השלישית והחדשה של ביתר עילית, עליה ייבנו כ-1,100 יחידות דיור חדשות לציבור החרדי.

צפו בשידור חוזר מהטקס בביתר עילית:


צילום: C-live

"אנחנו פועלים במרץ לטובת ההתיישבות בכל חלקי הארץ", אמר נתניהו בדבריו בטקס, "הנה, ראש הסגל שלי, יואב הורוביץ, היה הבוקר, לא רחוק מכאן, בנתיב האבות יחד עם ראשי המועצה והתושבים, על מנת לנסות למזער נזקים במסגרת החוק. ואתמול כינסנו את כל הגורמים - משרדי הביטחון, השיכון והאוצר כדי להביא בהקדם לחידוש העבודות להקמת היישוב עמיחי למפוני עמונה. מגיע להם בית ובהקדם".

"אין ממשלה שעושה יותר למען ההתיישבות בארץ ישראל, מהממשלה בראשותי", הצהיר נתניהו בטקס בעיר החרדית.

שר הפנים אריה דרעי אמר בנאומו כי "כאברך כולל היית חבר המועצה שהקימה את ביתר, כמובן בין הסדרים. לצערי ישנו סירוב לא מובן של ראשי ערים להקים שכונות לחרדים, מפחדים מהשתלטות ומהגוש השחור".

דרעי הוסיף ואמר לנתניהו כי הממשלה עודשה הרבה אך המצוקה בציבור החרדי גדולה. "ראשי ערים חילונים מסרבים לבנות לחרדים", התלונן דרעי.

הנאום של נתניהו (צילום וידאו: רועי אברהם, לע"מ; סאונד: ניר שרף, לע"מ)

יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני אמר לנתניהו כי "בולט מאוד שרודפים אותך מתחת לאדמה כדי להוריד אותך מהשלטון, כי בבחירות הם לא מצליחים, אני מצהיר שאחרי עידן נתניהו כאשר החרדים יהיו בשלטון, לא נקפח את החילונים...".

זהו ביקורו הראשון של ראש הממשלה נתניהו בביתר עילית. באירוע השתתפו ונשאו דברים מלבד רבני העיר - גם שר הפנים אריה דרעי, סגן שר החינוך מאיר פרוש, יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני, לצד השתתפותם של אישי ציבור רבים נוספים.

בתום הנאומים, חתמו המכובדים על מגילת היסוד והניחו את אבן הפינה לשכונה החדשה, שיותר מ-200 יח"ד כבר שווקו בה והבנייה עומדת להתחיל. מאות דירות נוספות כבר אושרו, והשיווק צפוי להתחיל בימים הקרובים ממש.

הגבעה החדשה גבעה ג' - תצטרף לשתי אחיותיה - גבעה א' וגבעה ב', המאכלסות כיום קרוב ל-8,000 יח"ד. עבודות התשתית בגבעה החדשה נמצאות בשלב מתקדם, וכאמור כבר בימים הקרובים יחלו עבודות הבנייה של מאות הדירות הראשונות. ס"ה תכיל הגבעה למעלה מ-1,100 יח"ד, דבר שמשמר את רצף הבנייה והיצע הדירות החדשות בעיר.

יצוין, כי למרות ההקפאה העמוקה שהייתה בזמן ממשל אובמה, בביתר נמשך כל העת רצף הבנייה, אם כי במספרים נמוכים יחסית לביקוש הגואה למגורים בעיר. האישורים ניתנו הודות למערכת לחצים כבירה שהפעיל ראש העיר באמצעות נציגי הציבור החרדי - סגן שר החינוך מאיר פרוש ושר הפנים אריה דרעי, שהצליחו להביא לעיר פעם אחר פעם מנות נאות של שיווקים, כאשר הפעם האחרונה הייתה עם 755 יח"ד חדשות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר