זיהוי לפני פגיעה

צפו: כך יזוהו וינוטרלו מטעני צד של מחבלים

חברת אלתא פיתחה מערכת משוכללת היודעת לזהות מטעני צד וזירות מטענים המופעלים נגד כלי רכב צבאיים. המערכת גם תדע לנטרל את המטענים לפני הפגיעה בחיילים (צבא)

מערכת הסימס (צילום: רועי עידן, עריכה: דפי מקל - ynet)

בתעשייה האווירית סיימו בחודשים האחרונים פיתוח של מערכת המסוגלת לזהות זירות מטעני צד ולהתריע עליהן מבעוד מועד ובכך להציל חיי חיילים רבים.

המערכת הנקראת 'סימס' מורכבת על כל כלי רכב משוריין או רך (כינוי לרכב שאינו ממוגן) והיא משלבת מערכות של מכ"ם וסנסורים אופטיים וכך היא מסוגלת לזהות מטעני צד במרחק של עשרות מטרים הרבה לפני טווח הפגיעה בלוחמים ובכלי הרכב.

המערכת מיועדת בעיקר עבור כוחות רגליים ומשוריינים הנעים במשימות של ביטחון שוטף הן בגבולות והן בתוך שטח עוין.

בנוסף המערכת מסוגלת לפעול ביום ובלילה, בכל מזג אוויר וגם בתנאי שטח קשים דוגמת אבק וערפל. את תוצאות הניטור של תוואי השטח רואים הלוחמים בתוך כלי הרכב עליו מורכבת המערכת, כשהמערכת מזהה מטען חבלה בסביבות הלוחמים הא מתריעה על כך בחיוויים שונים ובצפצופים.

המערכת מסוגלת לזהות את המטען, משקלו, סוגו והרכבו, ועל פי נתונים אלה החיילים יודעים כיצד לנטרל את האיום, בכדי לנטרל את המטענים מורכב על המערכת מקלע שיודע לירות לעבר המטענים ולפוצץ אותם.

לטענת יצרני המערכת היא מסוגלת גם לזהות מטענים מוסלקים או כאלה שהוטמנו בכפלי קרקע.

יצוין ארגוני טרור רבים עושים שימוש במטעני צד נגד כוחות הביטחון, בגבול רצועת עזה, ובלחימה בתוכה, נעשה שימוש נרחב במטעני צד ואף חיילים רבים נפגעו כתוצאה מכך. בנוסף בגבול רמת הגולן נפגעו חיי אדם רבים כתוצאה מפיצוצים של זירות מטענים לעבר כוחות הביטחון הישראלים.

יצוין כי גם צבאות רבים בעולם הלוחמים נגד ארגוני טרור נפגעים רבות ממטעני צד המופעלים נגד שיירות של חיילים. רק באפגניסטן ובעירק נהרגו בעשור האחרון 2,000 חיילים אמריקנים כתוצאה מפיצוץ של מטעני צד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר