גיוס בנות

ח"כ אורי מקלב מנע הצבעה לפגיעה בבנות הסמינרים

פעילותו של חבר-הכנסת אורי מקלב נמנעה ברגע האחרון נמנעה שהיתה צפויה להביא להכבדה בנושא גיוס בנות לשירות בצה"ל ואוסרת על דיינים להגיע לסמינים (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
ח"כ מקלב בוועדה (באדיבות המצלם)

ברגע האחרון נמנעה החלטה שתביא להכבדה על גיוס בנות לשירות בצה"ל בפעילותו של חבר-הכנסת אורי מקלב (יהדות התורה).

אתמול (רביעי) נקבעה ישיבת פגרה מיוחדת של ועדת החוץ והביטחון לבקשת חברי כנסת אשר ביקשו להקשות על הליך הפטור הניתן לבנות. ברגע האחרון החליט יו"ר הוועדה להעלות את הנושא להצבעה.

על פי ההצעה שהוגשה יאסר על דיינים להגיע לבתי הספר ולסמינרים, דבר אשר יכביד מאוד על בנות הסמינרים ויאלץ אותם להופיע בפני בית הדין. בנוסף, ביקשו לאסור על בתי הספר שלא לעודד גיוס לצה"ל, וכן לא לתאפשר הגשה מרוכזת.

חבר הכנסת אורי מקלב דרש להוסיף כי אף עורכי דין ונוטריון לא יורשו להופיע בפני בית הספר וטען כי החלטה זו אינה מידתית. מקלב הוסיף וביקש להחריג את בתי הספר והסמינרים החרדים ששם אין השפעות או לחץ מוסדי וזה מגיע מתוך ההכרה ופסק ההלכה.

"כיצד ניתן להביא את כל הבנות לבתי הדין לחוות את התהליכים שקיימים שם?", תהה מקלב ויו"ר הוועדה קיבל את הדברים וביטל את ההצבעה.

חברת הכנסת רחל עזריה התעמתה עם הנציגים החרדים והדתיים ואמרה כי אחוזי גיוס הנשים הדתיות עלה משמעותית בשנים האחרונות. לדבריה, נשים דתיות רוצות לתרום למאמץ ההגנה על העם והארץ. במקום להשלים עם המציאות הזו שצה"ל צריך את הנשים והן מצידן רוצות להתגייס, עושים גורמים דתיים הכל כדי שזה לא יקרה".

"היכולת של נערה בת 17 להתנגד להחתמה קולקטיבית היא כמעט אפסית, לבוא עם דיינים לאולפנה זה דבר שלא ייעשה. ואם אומרים שזה סך הכל שירות עבור הבנות כדי שלא יצטרכו ללכת להצהיר בעצמן, יש כאן עניין של שליטה בבנות שאינה מקובלת", אמרה עזריה.

ח"כ אלעזר שטרן תקף ואמר כי מנכ"ל השירות הלאומי חורג מתפקידו. "לפי החלטת הממשלה שהקימה את הרשות היא הסמיכה אותו לפעול עם בנות שקיבלו פטור. זה לא בסמכותו לעודד בנות לקבל את הפטור. בחוק שירות ביטחון נאמר שההצהרה צריכה להיות בפני שופט או דיין בבית דין רבני, המנכ"ל נותן פרשנות שזה בכל מקום שהדיין יישב".

ח"כ אורי מקלב תקף את הנציגים על הניסיון להלך אימים ולנסות לשנות פסק דין מובהק וברור שהינו אחד מפסקי הדין שנמצאים בקונצנזוס של ישראל כי גיוס בנות הוא איסור של יהרג ובל יעבור. "הרבנות לא צריכה את הגנתי בנושא הזה וזה לא ישתנה בעקבות מחאתכם, העובדות שונות, מדובר בהליך הצהרתי שבמקום שיעשה בין ארבעה כותלי בית הדין יעשה בין כותלי בית הספר, התהליך הזה מקל על הבנות מלהופיע בבית הדין, בית הדין זה אינו מקום של בילוי ואף אחד לא רוצה שבתו תופיע בבית הדין, זה תהליך שמקשה על בתי הדין עצמם,".

"התהליך נעשה בצורה של ייעול מיטיבי, אני תמה", אמר מקלב, "על העמדות הנוגדות של מבקשי הדיון. מצד אחד תמיד יבקשו על זכויות האזרח וכאן מנסים להכתיב למשהו שלא להשתמש בשירותים הללו, מנסים לפגוע בזכות הבחירה מלהופיע ולהצהיר בפני דיינים, זה לא אחרת מכל שירות אחר במדינה. זה פגיעה לא מידתית בזכויות האזרח והתערבות בוטה בתהליכים חופשיים שנעשים מרצון, אני בטוח שאם זה היה בדיוק הפוך, אם זה היה מתן דחיה מטעמי מצפון, הייתם מנופפים בדגל חופש הבחירה וחופש המצפון וזכויות האזרח".

בסיום הדיון ביקש יו"ר הוועדה להעלות את ההצעה להצבעה בקרב חברי הוועדה, ח"כ אורי מקלב דרש להחריג את הסמינרים החרדים מהמתווה, כמו כן דרש מקלב לאפשר אף להצהיר בפני עו"ד ונוטריון בכל מקום, בעקבות כך יו"ר הוועדה דחה את ההצבעה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר