"נערים קמים בזקני ישראל"

מתקפה חריפה במיוחד ב'יתד נאמן' נגד העולים להר הבית

העיתון הליטאי יוצא הבוקר במתקפה חריפה במיוחד באמצעות כתבה ומאמר מערכת תוקפני כנגד העולים להר הבית והרבנים שהתירו להם זאת ביניהם, רבה של צפת, הרב שמואל אליהו (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: סלימן חדר, פלאש 90)

המראות החמורים בהם נראו עשרות חרדים שעלו במהלך צום תשעה באב אל הר הבית בניגוד להלכה ובניגוד לדעתם של גדולי הרבנים והפוסקים מביאים את העיתונות החרדית לצאת במתקפה וגינוי חריף כנגדם.

הבוקר (שישי), מקדיש העיתון יתד נאמן כתבה וסקירה נרחבת על חומרת האיסור בעלייה להר כמו גם מאמר מערכת תקיף של העורך הרב ישראל פרידמן.

"המתפללים שעשו את דרכם ביום תשעה באב לקונן ולהתאבל על חורבן בית ראשון ושני על יד שריד מקדשנו, הזדעזעו ונדהמו כאשר הגיעו בסמוך לכניסה הראשית אל הכותל. בעיצומו של היום בו מבכים על חילול מקום המקדש וחורבנה, באו זרים בקרבה לחלל את מקום הקודש והמקדש. כמה מאות איש הצטופפו להם בערבוביה דרך כניסת שער המוגרבים כדי לעלות אל תוך הר הבית – דבר שנאסר ע"י כל גדולי ההלכה זצוק"ל ויבדלחט"א", כותב פרידמן.

"מזעזע היה לראות בין העולים גם קבוצה הזויה של מתחזים בעלי חזות חרדית המשתייכים לקבוצות אנרכיסטיות האמונות על ניסיונות לעקור את סמכותם ההלכתית וההנהגתית של גדולי הדור זצוק"ל ויבדלחט"א, שבניגוד לקביעות הברורות, האמירות החד משמעיות, המכתבים בעלי המסר החד משמעי והפסיקה הברורה שאסור לעלות אל ההר, הם בחרו לעבור על האיסור החמור ועל אשר הורונו ובעיצומו של תשעה באב באו כפריצים וחיללו מקום המקדש", נכתב בעיתון הליטאי.

יתד נאמן מביא את המכתבים ההיסטוריים של גדולי הדור מכל החוגים והעדות המבהירים כי מדובר באיסור חמור של כרת.

יתד נאמן מציין כי ״לדאבוננו גם בעת הזאת, ובעקבות הסאגה המדינית של ישראל והעולם סביב האחיזה בהר הבית, פעלו בערב תשעה באב תנועות משיחיות שונות העוסקות בריבונות יהודית בשטח הר הבית, להביא לעליית יהודים תוך כדי חילול הקודש והמקדש והפרה בוטה ומחוצפת של דעת גדולי ההלכה מכל החוגים והעדות אשר קבעו במסמרות שאין לעלות אל הר הבית בשום פנים ואופן. בעקבות החרפה והביזיון שהיו ביום תשעה באב עת גלגלי קמפיין הר הבית פעלו במלוא מנועיהם כדי שלא רק לחטא אלא גם להחטיא, לשכנע ולסחוף עוד יהודים בעלייה האסורה, פרסמו שוב הרבנים את האיסור החמור ומחו בתוקף כנגד העולים. הרה"ר הרה"ג רבי יצחק יוסף שליט"א אמר בעיצומו של תשעה באב כי יש לפרסם ש"העליה להר הבית אסורה על פי ההלכה, אותם יהודים העולים להר הבית מחללים את קדושתו".

במאמר מערכת חריף כותב העורך הרב ישראל פרידמן נגד הרב שמואל אליהו, רבה של צפת: ״התעמולה המסוכנת של ההורסים לעלות בהר הולכת ומתגברת והיא איננה חוזרת ריקם. בתשעה באב האחרון, הכפיל את עצמו מספר האנשים שבאו "לרמוס חצרי" באיצטלה של "לראות פני". למעלה מאלף איש ר"ל עלו למקום שרבותינו אסרו לעלות אליו באיסור חמור. בכניסה, לפני העלייה להר, הם זכו לברכת הדרך מאחד הרבנים של התנועה הדת"לית, שלא שמע למוסר אביו – הגאון רבי מרדכי אליהו זצ"ל - מחשובי הפוסקים ומגדולי הרבנים של צבור זה, שאסר באופן מוחלט את העליה להר וחתם באב תשס"ד עם כל הרה"ר (זצ"ל ויבדלחט"א), על ה"אזהרה לרבים" שכתב בשעתו הראי"ה קוק: "השמרו נא מהאיסור החמור של הכניסה למקום המקדש והר הבית".

"הדברים מדברים בעד עצמם", נכתב במאמר המערכת, "אבל דור חדש של רבנים דת"לים לאומנים החליט לפרוע את הוראותיהם של אבותיהם ואף של רבותיהם! הם מעודדים קבוצות הזויות לעלות להר הבית, למתחם הכרת, כדי להשיג הישגים לאומניים. הם מדיחים יהודים תמימים שלא לשמוע לקול גדולי הדורות. נערים קמים בזקני ישראל ומורים "הלכה" נגד רבותיהם, משל לא ידעו רבני הדורות הקודמים את מה שהם "יודעים"".

"זאת ועוד, הר הבית הוא האזור הכי נפיץ בעולם, וזה לא מרתיע אותם. נסיונות העליה של יהודים להר הבית, הן כמו השלכת גפרור לבאר נפט. הר הבית עלול להפוך להר געש, שיכסה באפרו ועשנו את כל המזרח התיכון. נכון, ממשלת ישראל חייבת לבלום את המסיתים הנתעבים הישמעאלים צמאי הדם "בכל דרך אפשרית", אבל העולים להר והמדיחים אותם, מספקים לערפדים צמאי הדם את התירוץ לפרוע פרעות בישראל", מזהיר פרידמן.

"היהודים שמדברים על "תפילה במקום המקודש ביותר ליהודים", אינם מתכוונים לתפילה. הם מציגים את תוכניתם הפוליטית כמשאלה דתית, אך עושים "תורתם" קרדום לחפור בו הישגים פוליטיים לאומיים ולאומניים. לא באמת מדובר בשפיכת צקון לחש לבורא עולם. זו הפגנה פוליטית. ההישג היחיד הוא שהם הופכים מלחמה לאומית איזורית למלחמה דתית. מוסלמי כל העולם התאחדו להגן על "אל אקצא". אפילו מדינות שהיחסים עמם היו רגועים, הופכים לאויבים גלויים. רק השבוע הזהיר שר החוץ הירדני אימאן אל-ספדי בכינוס של 45 שרי חוץ של מדינות איסלמיות שנערכה השבוע באיסטנבול מההשלכות ובאמצעות הסתה שקרית ומרושעת הטיח עלילה שפלה: "קיצונים פרצו לאל אקצא". המדיחים את כלל ישראל לעבור על האיסור החמור, הם המעוררים גם את המסיתים, והתוצאות, חלילה, מי ישורם", מתריע עורך יתד נאמן.

"נכון להיום, למרות נסיונות הקעקוע, הגוף הרשמי המחייב את מדינת ישראל בעניני הלכה היא הרה"ר. הרבנים שעמדו בראשה, כולם, לדורותיהם, אסרו את העלייה. מדינת ישראל חייבת לעצור את העלייה הזו שעלולה לפגוע בכולנו. ההר חייב להיות נעול על סורג ובריח. כי מלבד האיסור החמור, הרגלים האחוריות עליהם תצטרך ישראל לעמוד במקרה של התלקחות חלילה, לא יהיה הרגלים הגסות של העולים, אלא הרגלים שלנו. עיצרו את התופעה. חידלו הרע!", הוא מסיים את המאמר החריף.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר