"רעשי רקע"

דיווח: המליארדר שלדון אדלסון הפריך בעדותו את גרסת ראש הממשלה

איש העסקים היהודי שלדון אדלסון הפריך במסגרת עדותו 'ב'תיק 2000' את גרסת נתניהו בפרשה - כך לפי הדיווח בחדשות 2. רגע לפני שבת שחרר נתניהו סרטון המתייחס לפרשיותיו • צפו (חדשות)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
שלדון אדלסון (צילום ארכיון: פלאש 90)

בעליו של העיתון 'ישראל היום', המיליארדר היהודי-אמריקני שלדון אדלסון, העיד בחקירתו ביחידה הארצית לחקירות הונאה של משטרת ישראל, כי ראש הממשלה בנימין נתניהו בדק עמו את האפשרות לבטל את מוסף סוף השבוע של 'ישראל היום'.

מהדיווח בחדשות 2 עולה, כי גרסה זו שמסר אדלסון לפני מספר שבועות לחוקרי המשטרה, מאמתת את החשד כי נתניהו אף ביצע הלכה למעשה את שנשמע אומר למו"ל ידיעות אחרונות ארנון מוזס בהקלטות שנמצאו בבית מקורבו - עד המדינה החדש - ארי הרו.

כזכור, גרסת נתניהו כל העת היתה לפי הפרסומים, כי לא התכוין ליישם את דבריו למוזס, וכי השיחות איתו נועדו כדי למנוע ניסיון סחיטה מבחינתו על ידי מוזס שעיתונו מוביל נגדו קו ברור, ובשל כך עשה עצמו כמי שמוכן ל"עסקה" אך לא התכוין לממשה. בהינתן ואדלסון צודק, הרי שראש הממשלה כן קידם הלכה למעשה את ה'דיל' הבעייתי מבחינה חוקית מול מוזס, וכי לא היתה זו אמירה ריקה.

נתניהו ואדלסון (צילום: Ben Dori/Flash90)

עיקרו של 'תיק 2000', כפי שפורסם, הוא החשד כי נרקם לכאורה הסכם חשאי בין נתניהו למוזס לפרסום אוהד עבור ראש הממשלה בכלי התקשורת בבעלותו של המו"ל הוותיק, בתמורה לקידום חוק 'ישראל היום' שנועד לצמצם את כוחו - או לחילופין הפחתת תפוצתו של החינמון.

לאחר החתימה על הסכם עד מדינה עם הרו, מתכוונים במשטרה להמליץ על הגשת כתב אישום נגד נתניהו גם בתיק זה, ולא רק ב'תיק 1000' (טובות ההנאה) כפי שכבר פורסם.

בתוך כך, שעה קלה לפני כניסת השבת העלה ראש הממשלה נתניהו בדף הפייסבוק שלו סרטון שנועד לשדר 'עסקים כרגיל' ,ובו לקראת סופו הוא מתייחס כאילו בדרך אגב להתפתחויות הדרמטית בחקירותיו אותו הוא מגדיר כ"רעשי רקע" בלבד, אך לא ניתן להתעלם מהלחץ שניכר כי הוא נתון בו.

לקראת סוף דבריו, התייחס נתניהו להסכם עד המדינה שנחתם עם מקורבו לשעבר ארי הרו, והביע את ביטחונו כי הכל יבוא על מקומו בשלום.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר