חילול שבת מחפיר

כישלון עיריית ירושלים: פאב 'המפלצת' נפתח בשבת קודש

מאבק משפטי של עיריית ירושלים נגד פתיחת פאב 'המפלצת' בשכונת קריית יובל בשבת קודש, נכשל. מאות חילונים וחברי מועצת העיר חגגו את הפתיחה המחודשת של המקום בליל שבת קודש (חדשות)

'המפלצת' הירושלמית, על שמה נקרא הפאב (צילום: Michal Fattal/Flash90)

מאבקה של עיריית ירושלים נגד פתיחת פאב 'המפלצת' בשכונת קריית יובל בשבת קודש, נכשל ובליל שבת האחרון, תוך חילול שבת מחפיר, מאות חילונים חגגו את פתיחתו המחודשת - ארבעה חודשים לאחר שהפאב נסגר בצו בית המשפט. בין החוגגים - סגן ראש עיריית ירושלים עופר ברקוביץ' (התעוררות) וחברי מועצה נוספים מסיעות מרצ וירושלמים.

פתיחתו המחודשת של הפאב בשבת קודש אושרה על ידי בית המשפט, בצל מאבק משפטי חסר-תקדים של העירייה בניסיון למנוע את הפתיחה, שפנתה שלוש פעמים לבית המשפט בתוך 24 שעות אך נדחתה.

לאחר שהפאב נסגר בצו ביהמ"ש לבקשת עיריית ירושלים, ביטל ביהמ"ש, לפני עשרה ימים, את צו הסגירה לאחר שנקבע כי כל ההיתרים הדרושים לפתיחת המקום, בהם היתרי בטיחות ובריאות - ניתנו למקום.

לפי הדיווח ב'הארץ', ביום חמישי שלחה העירייה חמישה פקחים למקום בכדי לחפש סיבות שיביאו לסגירת הפאב. באותו יום, דחה ביהמ"ש שתי בקשות של העירייה להוצאת צו סגירה. במקביל, נכשל משא ומתן של העירייה עם נציגי הפאב למציאת פתרון מוסכם.

ביום שישי הגישה העירייה בקשה נוספת לקיום "דיון בהול" בנושא. התובע העירוני, עו"ד חיים נרגסי, טען כי יש למנוע את פתיחת הפאב מאחר ואין למקום רישיון עסק ובשל התנגדותה העירייה שהיא בעלת השטח.

עו"ד יוסי חביליו טען מנגד כי העירייה רודפת את הפאב משיקולים זרים. לדבריו, כל העסקים בישראל נפתחים בתחילה ללא רישיון אותו הם מקבלים בהמשך הדרך.

השופט ארנון דראל דחה את בקשת העירייה ומתח עליה ביקורת: "עולה לכאורה קושי מהכובעים השונים שחובשים נציגי העירייה כשמצד אחד הם פועלים כתובעים המוסמכים מטעם היועמ"ש בגדרם של ההליכים הפליליים, מצד שני הם פועלים במישור האזרחי כנציגי העירייה, בעלת הנכס, ומצד שלישי הם פועלים כנציגי הרשות המקומית בהליך מנהלי בדבר אי מתן רישיון עסק".

לפי הדיווח ב'הארץ', חלק מהפעילים והפוליטיקאים בעיר העריכו כי ההתנהלות של ברקת נובעת בשל חשש העירייה מתקדים שיאפשר פתיחת עסקים במינהלים הקהילתיים והפרת הסטטוס קוו בשבתות. אחרים טוענים כי סגירת הפאב היא חלק מההסכם הלא חתום בין ברקת ו'דגל התורה' על ניהול השכונות המעורבות בעיר.

עו"ד חביליו טען ל'הארץ' כי "ברקת החליט לקנות את החרדים ומתברר שכל האמצעים כשרים בדרך להשגת היעד, בשבוע האחרון גייס ברקת את כל משאבי העירייה בניסיון לסגור את פאב המפלצת והוכיח למי שעוד זקוק היה להוכחה שהוא נטש לחלוטין את הציבור הפלורליסטי בירושלים. ציבור שבחר בברקת ויהיה בסופו של דבר זה שיישלח אותו הביתה".

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה ל'הארץ' כי "מזה חודשים מנסה תאגיד המפלצת להפעיל בחצר המינהל הקהילתי בקריית יובל פאב בלתי חוקי, בניגוד לעמדת המינהל הקהילתי והעירייה. לפאב אין רישיון עסק כחוק, אין אישור כיבוי אש, נמכר במקום אלכוהול ומתקיימות בו פעילויות נוספות שאסור לקיימן בקרקע ציבורית. העירייה הבהירה לתאגיד כי ככל שתיפסק הפעילות המסחרית ויישמר הסטטוס קוו הנוהג ויוסדר השימוש בקרקע הציבורית תשקול העירייה בחיוב לאשר קיום פעילות קהילתית חברתית. העירייה אף הביעה נכונות לתמוך בפעילות קהילתית שתעמוד בקריטריונים.

"הניסיון להציג את פעילות האכיפה העירונית המחויבת ככזו שנועדה להצר את צעדי המגזר החילוני בשכונה ובעיר, היא טענה מקוממת ופופוליסטית. צר לנו כי קומץ פעילים שמובלים על ידי עו"ד חביליו בוחר להלהיט את הרוחות בעיר ולייצר מלחמת דת על לא מאומה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר