משפט החייל היורה

הגר"מ מאזוז על אלאור אזריה: "ממשיכים לענות אותו"

ראש ישיבת 'כסא רחמים' התייחס להכרעה במשפטו של החייל היורה אלאור אזריה ואמר כי הוא "אולי עשה טעות, אבל דנו אותו בחומר הדין", לדברי הרב, גזר הדיון הוא "יותר מדי" (ארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
הגאון רבי מאיר מאזוז (צילום: עזרא טרבלסי)

ראש ישיבת 'כסא רחמים' הגאון רבי מאיר מאזוז התייחס אמש (מוצאי שבת) במהלך שיעורו השבועי להחלטת השופטים בבית הדין לערעורים הצבאי שלא לקבל את ערעורו של החייל היורה אלאור אזריה ולהותיר את עונשו שנת וחצי מאסר בפועל.

"יש יהודי שעשה אולי מעשה טעות, אבל דנו אותו בחומר הדין", אמר הרב מאזוזו בשיעורו, "לא עזר לו שפטל, בושה לאדם לרדת מהעץ שהוא נמצא עליו, ממשיכים לענות אותו אלא אם כן יבקש חנינה".

הרב מתח ביקורת: "אם ימצאו מקום כזה בעולם שאדם שהרג טרוריסט דנים לשנה וחצי שיביאו מקום כזה... אין מדינה בעולם שתעשה דבר כזה. אדם שהרג טרוריסט, היה מפרפר וגמר אותו, עושים לו ככה? דנים אותו שנה? יותר מדי".

הרב אמר כי לדעתו המשפט של אלאור אזרייה נעשה בכדי "להתייפייף בעיני העולם".

לדבריו: "מאז שאזריה עשה את המעשה הזה אומרים שהתמעטו הפיגועים בחברון עד שלושה אחוזים. למה? כי הערבים פחדו, אולי היהודים יינקמו. כך צריך להיות: שידעו שיש גבול לסיבולת".

"ביום י' באב", סיפר הרב לתלמידיו, "אדם נכנס לסופר ודוקר ודוקר, בראש, בצוואר בחזה, ראשי תיבות רצח. וכולם מפחדים, לא יודע אם בגלל שאין להם נשק או שמפחדים בגלל המקרה של אלאור אזריה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר