מחקר מקיף

כוס אלכוהול ביום - עשויה להפחית לכם את השכחה בגיל הזקנה

במשך כ-30 שנה עקבו החוקרים אחר כ-1300 בני אדם בארה"ב, מגילאי 65 ומעלה, וגילו הסתברות גבוהה לקשר בין שתיית מנת אלכוהול ביום לבין סיכוי נמוך למחלת הדמנציה (בריאות)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
כוס ערק (צילום: shutterstock)

מחקר חדש שנערך בארצות הברית גילה, כי הסיכוי לדמנציה (שכחה) בגיל הזקנה פוחת משמעותית אצל מי שצורך מנת אלכוהול ביום, דוגמת כוס בירה, כוס יין, שוט ערק, ויסקי, וודקה וכל משקה חריף אחר.

במשך כשלושים שנה, משנת 1984 עד 2013, עקב המחקר שפורסם בעיתון "דיילי מייל" הבריטי, אחרי 1,344 נשים וגברים מהמעמד הבינוני בגילאי 65 ומעלה. ממצאיו המוחלטים הם: "מי ששותה בכל יום או חמישה ימים בשבוע מנת אלכוהול, סיכוייו טובים יותר להזדקן בלי לסבול מבעיות זיכרון, גם כשיגיע לגיל 85".

במסקנות המחקר נוסף המשפט הבא: "המחקר אינו אומר שמומלץ לכולם לשתות אלכוהול: יש אנשים עם בעיות בריאות שעלולות להחמיר אם הם ישתו כוס אחת או שתיים של אלכוהול בכל יום".

מחלת הדמנציה פוגעת כידוע בהדרגתיות בזיכרון, ביכולת החשיבה, בהתמצאות בזמן ובמרחב וביכולת לזהות אנשים וחפצים. הלוקים בה - כ-30 אחוז מהאנשים בגיל 85 ומעלה - מתקשים בתקשור עם הסביבה ובביצוע פעולות יומיומיות, סובלים מבלבול, רוגז, נטייה לחשדנות ולעתים אף מהתקפי אלימות. בהמשך היא אף עלולה לפגוע ביכולות הפיזיות.

יצויין, כי החוקרים הוסיפו הסתייגות כי הם לא יכולים לקשור בוודאות בין הזדקנות עם סיכוי מופחת לסבול מדמנציה לבין הרגלי השתייה הללו, זאת משום נתוניהם האישיים של רבים מנבדקי המחקר: בעלי השכלה גבוהה מהממוצע המודעים לחשיבות של קבלת טיפול רפואי במקרה הצורך וכן עם נטייה לעישון מופחת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר