דאע"ש וטראמפ

פחד פחדים: אלו הם חששותיהם של בני האדם

סקר מקיף שתשאל עשרות אלפי אזרחים ברחבי תבל בדק ומצא מה מפחיד באופן אישי את בני האדם בעולמנו הנוכחי. מתברר שדאע"ש כמובן, אך גם כוחה של ארה"ב בעידן הנוכחי (מענין)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
פחד. אילוסטרציה (צילום: shutterstock)

ממה בני אדם ברחבי העולם הכי חוששים? על השאלה הזו ביקש לענות סקר כלל-עולמי שנערך במהלך השנה האחרונה על ידי מכון המחקר "פיו" בו נשאלו 42 אלף אנשים מ-38 מדינות שונות על פחדיהם - ואף על רמת הפחד.

מתוצאות הסקר עולה, כי תושבי ארצות הברית, רוסיה ורוב מדינות אירופה רואים בארגון 'המדינה האסלאמית' (דאע"ש) כדבר העיקרי המאיים על שלום העולם ועליהם באופן אישי. 62 אחוזים מכלל הנסקרים דירגו את דאע"ש כדבר המפחיד ביותר.

אחרי ארגון הטרור הרצחני, נמצאים השינויים באקלים וההתחממות הגלובלית כמפחידים את אזרחי העולם, במיוחד את הגרים ביבשות אמריקה ואפריקה, שלפי רבים מהם זהו איום גדול יותר אפילו מהטרור.

אזרח בריטי נחרד לגלות כי בנו בן ה-12 הפך לרוצח בשירות דאע"ש (צילום ארכיון: מתוך youtube)

39 אחוזים מהנשאלים מוטרדים ממשבר הפליטים, ויותר ממחצית הנשאלים חרדים מהתקפות סייבר. כצפוי, בוונצואלה ויוון ומדינות נוספות השרויות בקשיים כלכליים, ענו המשיבים לסקר כי המצב הכלכלי הוא הפחד הגדול ביותר שלהם.

זאת ועוד, רבים מודאגים כיום מארצות הברית בראשותו של הנשיא הקפריזי דונלד טראמפ. 49 אחוזים בלבד מאזרחי העולם מביטים באופן חיובי על ארה"ב הנוכחית, לעומת 64 אחוזים בתקופת כהונתו של ברק אובמה, הנשיא הקודם.

נתון מפתיע יחסית, הוא זה המגלה כי תושבי דרום קוריאה חוששים דווקא מכוחה של סין והשפעתה בנושאים הביטחוניים ולא מצפון קוריאה המאיימת עליהם באופן מיידי.

שמונת הפחדים הכלל-עולמיים העיקריים כפי שדורגו בסקר המקיף, בסדר יורד: דאע"ש, שינויי האקלים, מתקפות סייבר, מצב הכלכלה העולמית, שטף הפליטים מסוריה ומעיראק, כוחה של ארה"ב, כוחה של רוסיה וכוחה של סין.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר