"מבעיר אש" בבין הזמנים

ליצמן: "הליטאים צריכים חשבון נפש, הפסידו לנו מנדט"

שר הבריאות תקף בפאנל פוליטי בערד את דגל התורה והאשים אותם בירידת כוחה של המפלגה בבחירות ואובדן מנדט בשל הפילוג בתוך הציבור הליטאי "היחס צריך להיות 70:30 לטובתנו" ׁ(חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות המצלם)

במהלך פאנל פוליטי משותף שנערך הערב בעיר ערד במסגרת אתנחתא נופש לחסידי גור בחר שר הבריאות יעקב ליצמן לתקוף חזיתית את דגל התורה והעומד בראשה ח״כ משה גפני.

השר ליצמן המייצג את הסיעה המרכזית באגודת ישראל מתהלך עם ״בטן מלאה״ מזה תקופה ארוכה על גפני ודגל התורה אולם נדמה שליד הקהל הביתי הוא הרשה לעצמו להתבטא ביתר חופשיות.

בסימפוזיון השתתפו השרים אריה דרעי ויעקב ליצמן והם התייחסו לכל הנושאים הפוליטיים העומדים על סדר יומו של הציבור החרדי.

במהלך הדיון פתח השר ליצמן במתקפה נגד ח״כ גפני - ״אני לא אפרט ב-5 דקות שנתיים של מאבק שלהם נגדי. לנו יש מועצת גדולי התורה וגם להם יש. הוא לא יכריח אותי לחשוב כמוהו זכותי לחשוב אחרת".

לגבי האשמות כי פעל בחיפה על מנת שדגל התורה לא תקבל את תפקיד הסגן לנציג מיכי אלפר אצר ליצמן בכעס: "אני בחיפה לא הפרעתי לדגל התורה אלא להיפך אני נפגשתי עם ראש העיר יונה יהב ואמרתי לו שאם הוא רוצה הוא יכול להעניק לאלפר את הסגנות. כל מה שיכולתי עזרתי להם אבל הם דחו את כל ההצעות שלי".

לגבי חוק ירושלים וחילוקי הדעות ביהדות התורה האם לתמוך או שמא להתנגד ולעקוץ כך ״על הדרך״ את השר בנט ומפלגת הבית היהודי הבהיר השר ליצמן: "לנו יש את מועצת גדולי התורה שלנו ולהם יש את המועצת שלהם וכמו שהוא מבין שאני לא גורש ממנו לפעול לפי ההנחיות שלנו כך עליו להבין שאני לא אפעל לפי ההנחיות שלהם".

"הוא חושב שצריך 140 ח״כים,עכשיו הם רוצים להעביר את החוק הזה. זה מה שחסר לנו? זה הדרישות שלנו? אני לא חושב כך לדעתי כבר היום יש מידי הרבה חברי כנסת ויש כמה מיותרים אפילו.... אפשר להוריד ל100 חברי כנסת.
גפני מעוניין להעביר את החוק כדי לעשות פילוג כדי שהם יוכלו לרוץ בנפרד מאגו"י בלי לחשוש.

בדגל התורה טוענים שהיחס בתוך יהדות התורה צריך להיות 60:40 לטובתם אבל אני אומר לכם שהיחס צריך להיות 70:30 לטובתנו.

הם הורידו לנו מנדט שלם בבחירות. מי שלא הצביע היו כאלו מהציבור הליטאי. הם צריכים לעשות חשבון נפש בינם לבין עצמם על הנזק שעשו ושלא יבואו לדרוש מאיתנו את התמורה כעת.

הרי אם היינו נותנים להם (לפלג הירושלמי הליטאי. י. כ) את המקום השמיני אז לא היה בעיה של הצבעה והיה לנו עוד מנדט נוסף", תקף ליצמן.

בשלב זה התערב במפתיע דווקא דרעי שחש כי הדברים חריפים מידי וניסה לצנן את טון הדברים: "למרות מה ששמעתם מליצמן תדעו לכם שליצמן וגפני יושבים בכנסת יחד עובדים בשיתוף פעולה מלא.לא ראיתם כאלו זוג יונים. אנחנו באים בכל דרישה כאגרוף יצוק מפלדה יחד".

ליצמן מיהר להשיב ולומר, "עם כל זאת לא חוזר בי ממה שאמרתי".

השרים התייחסו לסיכוי שהבחירות יוקדמו וטענו כי הסיכוי לכך נמוך. "הבחירות יהיו בזמן ב- 2019. ביבי עובד רגיל", אמר ליצמן. השר דרעי הוסיף, "אף אחד מהמפלגות לא רוצה בחירות. אנחנו ראשי המפלגות החרדיות ניתן לו גיבוי מלא".

"זה לא סוד שהממשלה הקודמת נפלה בגללינו, תמכנו ברה"מ נתניהו. ככה שאנחנו הולכים ביחד", אמר דרעי. ליצמן הוסיף, "הכוח שלנו כחרדים זה שאנחנו נאמנים. מקפידים לקיים את ההסכם הקואליציוני במדויק".

דבריו של השר ליצמן עוררו כעס בדגל התורה והמחנך העסקן הרב מרדכי בלוי הגיב בפוסטים משלו: "זה רדוד. 140 חכי''ם לא משנה את אחוז החסימה. הבנאדם לא יודע חשבון".

בהמשך ״עקץ״ את ליצמן על מערכת היחסים הפנימית בחסידות גור ורמז על התערערות מעמדו של ליצמן בחצר האדמו"ר. לדבריו של בלוי: "ליצמן גם מודע למספרים הענקיים של עולים לישיבות הליטאיות מול החסידיות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר