מומיה בת 900 שנה התגלתה בערבות סיביר

כמעט 900 שנה הייתה קבורה אישה בת 35 בתוך שכבת קרח אדירה. "המומיה הארקטית", כפי שהיא מכונה בפי החוקרים, נמצאה כשהיא חנוטה כמעט בשלמות צפונית לסיביר (מענין)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
(צילומים: מתוך אתר מרכז המחקר הארקטי)

גופת אישה כבת 35 הוצאה על ידי מדענים מתוך פקעת נחושת ופרווה שבהן נקברה בשכבת קרקע קפואה מהמאה ה-12, וכך היא הפכה למומיה (גופה חנוטה).

טבעות מארד נמצאו ליד השלד שלה, עטופות בעור של בעל חיים, כנראה אייל. כמו שרידי בני אדם אחרים, המומיה מימי הביניים פונה לכיוון נהר גורני פולוי - כנראה כחלק ממסורת שבטית עתיקה כלשהי.

פרופ' דונג הון שין, מהאוניברסיטה הלאומית בסיאול, הסביר: "בעולם יש שתי חניטות – מלאכותית וטבעית. הדוגמאות הבולטות ביותר לחניטות מלאכותיות הן המומיות במצרים. חניטה טבעית של גופה מתרחשת כשיש תנאים סביבתיים מסוימים כמו שכבת קרח קפואה, נוכחות של אובייקטים מנחושת באתר הקבורה ואקלים. זה קורה במדבריות ובצפון. מומיות ארקטיות, כמו זו שנמצאה כעת, הן מאוד נדירות".

לדברי הארכיאולוג אלכסנדר גוסב, ממרכז המחקר הארקטי של רוסיה, זוהי גופת האישה הראשונה שנמצאה באתר הקבורה הנושן. "זה משנה לחלוטין את התפיסה שלנו לגבי אתר הקבורה. לפני כן סברנו שהיו בו רק ילדים, זה מדהים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר