הצעיר התחזה לזקן

"הטיל אימה": כתב אישום נגד תושב בני ברק שהתחפש ושדד

לפני כשבועיים נעצר בנימין ביקובסקי תושב בני ברק, השודד עם "המסיכה הג'ינג'ית", לאחר מעשי שוד שביצע. מהאישום שמוגש כעת נגדו עולה, כי כשעלה ארצה לבדו, גמלה בלבו החלטה להפוך לשודד (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
המסיכה בה השתמש (צילום: דוברות המשטרה)

בבית המשפט המחוזי בתל אביב הוגש הבוקר (שני) כתב אישום נגד בנימין ביקובסקי, תושב בני ברק בן 26, בגין שוד בנסיבות מחמירות, ניסיון לשוד בנסיבות מחמירות ועבירות נוספות.

בכתב האישום מגוללת פרקליטות מחוז ת"א את העובדות הנטענות כלפיו: בנימין הוא יליד רוסיה, שבמועד כלשהו היגר יחד עם משפחתו לארצות הברית. לפני כשלוש שנים הוא עלה ארצה ללא משפחתו, ובלבו החלטה - לבצע סדרת מעשי שוד.

השודד בפעולה (צילום: מצלמות אבטחה, מתוך חדשות 2)

בכדי לממש את תוכניותיו הפליליות, רכש ביקובסקי מסכת פנים וכפפות ידיים הנחזות להיות פניו וידיו של אדם מבוגר, על מנת לשוות לעצמו מראה של אדם זקן וכך לטשטש את זהותו.

כחלק מתכניתו, הנאשם אף רכש אקדחי אוויר שביכולתם לסכן ולפגוע ושמסוגלים לירות כדוריות, כאשר האקדחים נחזים להיות אקדחים שמסוגלים להמית, "כל זאת במטרה להטיל אימה על קורבנותיו ולגרום להם לציית לדרישותיו ולמסור לידיו כספים וחפצים יקרי ערך", מציינת המאשימה.

הפרקליטות אף פירטה כמה ממעשי השוד בהם נאשם ביקובסקי. שוד סניף הבנק בתל אביב, שלא צלח: כשהוא עוטה על ראשו את המסכה, עונד עליה משקפי שמש כהים, ידיו מכוסות בכפפות לבנות ומחזיק בידו תיק ובתוכו אקדח אוויר, ניגש ביקובסקי לטלרית בסניף ואמר לה "זה שוד, תביאי את הכסף". בתגובה, התכופפה הטלרית ולחצה על לחצן המצוקה, מה שהוביל אותו לשלוף את האקדח, לכוון אותו לעבר טלרית נוספת ולפתוח את תיקו כדי להכניס אליו כספים. בשלב זה מנהל הבנק, ששמע צעקות, יצא ממשרדו כשאקדחו האישי שלוף, והנאשם בתגובה הסתובב לעברו, כיוון אליו את אקדחו, צעק לו לא לירות, השליך את האקדח מידיו ונמלט מהזירה.

בעת שוד (צילום: מצלמות אבטחה, מתוך חדשות 2)

במקרה נוסף נכנס ביקובסקי לחנות תכשיטים, כשהוא מחופש באותו אופן, פנה אל המוכרת וביקש שתראה לו טבעת בשווי 70,000 דולרים כי "הוא מעוניין לקנות את הטבעת במתנה לאשתו...". בשלב זה הוא שלף את אקדחו, כיוון אותו לעברה ודרש כי תיתן לו את הטבעת. כשהיא החלה לזעוק לעזרה ולנוע לעבר דלת החנות כדי לברוח, ניגש ביקובסקי לדלת וניסה למנוע את יציאתה מהחנות, אך היא בכל זאת הצליחה להימלט תוך שנעלה את הדלת אחריה. ביקובסקי ניצל את ההזדמנות ושדד 2 טבעות בשווי כולל של של 28,433 דולרים ושרשרת בשווי 68,340 שקלים, פרץ את הדלת הנעולה ונמלט משם.

מעשה שוד אחר בוצע באותה הדרך בחנות להמרת מט"ח בחיפה. ביקובסקי ניגש לדלפק, פנה אל המתלוננת ואמר לה "תביאי את כל הכסף". כשלחצה על לחצן המצוקה הוא הוציא את האקדח מתיקו ואמר לה "תביאי את הכסף או שאני אהרוג אותך". המתלוננת המפוחדת נאלצה למסור לו כספים, תוך שהוא צועק לעברה "אל תזוזי, אני אהרוג אותך". הוא לא הסתפק בכך, אלא קפץ מעל הדלפק, לקח את כל הכספים שמצא ונמלט מהמקום כשברשותו סך כולל של 120,000 שקלים.

גם במקרה הרביעי, בוצע השוד באותו אופן בסניף בנק בראשון לציון. ביקובסקי ניגש לעמדת הטלרית, הניח את תיקו על הדלפק ואמר לה "תביאי לי את הכסף". כששאלה כמה, ענה לה "תביאי לי את הכל, לא הבנת, זה שוד". הטלרית המבוהלת הציע לו שתקח את תיקו בכדי למלא אותו בכסף, אך הוא סירב, דרש כי תעביר אליו את הכספים באמרו "קדימה, יותר מהר". כשהיא לחצה על לחצן המצוקה, אמר לה ביקובסקי כי הוא יודע שהיא לחצה ושתביא לו את הכספים במהירות. בשלב זה היא החלה למסור לו כספים, כשהוא עומד מולה באקדח שלוף, ולבסוף הוא ממלט מן המקום כשברשותו סך כולל של 17,000 שקלים.

אקדח האוויר והכפפות המיוחדות (צילום: דוברות המשטרה)

האישום החמישי עוסק בשוד אותו ביצע בעסק למתן שירותי מטבע בחולון. כשלמקום הגיע בעל העסק, פתח אותו ונכנס פנימה, גם ביקובסקי נכנס בעקבותיו וביקש ממנו לפרוט שטר כסף. בעל העסק נענה לו והתקדם לאזור בו מצויה הכספת של העסק, כשהוא לפתע מבחין שהנאשם הולך בעקבותיו. בשל כך הוא ביקש ממנו להמתין ולא ללכת אחריו. בשלב זה שלף הנאשם את האקדח מתיקו, כיוון אותו לעבר המוכר, ודרש ממנו בצעקות לפתוח את הכספת ולתת לו את הכסף. המוכר פתח בחשש את הכספת, תוך שכל אותה העת הנאשם מכוון עליו את האקדח. מאחר וזה השתהה מעט, תקף אותו ביקובסקי בפלג גופו העליון כדי להאיץ בו. כשנפתחה הכספת, הורה ביקובסקי למוכר לשבת על הרצפה, רוקן את הכספת ונמלט מן המקום כשברשותו 25,000 ש"ח, 4000 אירו ו-4000 דולר.

בפרקליטות מבקשים להאריך את מעצרו של ביקובסקי עד תום ההליכים, מאחר והוא "רקם תכנית פלילית מתוחכמת כדי לבצע סדרת מעשי שוד נועזים וביצע אותה על פני תקופה של כמעט שנתיים, הותיר את קורבנותיו מפוחדים, שתק בכל חקירותיו, מהווה סיכון לציבור וקיים חשד סביר שהוא ימלט מהארץ".

אחת מהראיות המעניינות נגדו, מעבר לכל הציוד שנמצא בביתו, הן תכתובות מייל שלו עם חנות מסיכות בחו"ל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר