עסקת ענק

'נטפים' תימכר בכמעט שני מיליארד דולר

חברת ההשקיה תימכר לחברה מקסיקנית, כאשר על פי ההסכם פעילות החברה תישאר בישראל ב-20 השנים הבאות, על רכישת חברת נטפים התמודדו חברות רבות מהעולם (כלכלה)

לוגו החברה (צילום: יח"ץ )

החברה המקסיקנית מקסיכם (Mexichem) החליטה לרכוש את השליטה בחברת ההשקיה הישראלית 'נטפים' לפי שווי של 1.895 מיליארד דולר.

כך נודע הבוקר (ראשון), החברה תרכוש את כלל האחזקות של קרן פרמירה (61.3%) ואת כלל האחזקות של קיבוץ מגל (6%). קיבוץ חצרים, המחזיק כיום ב־32.7% מנטפים, ימכור ככל הנראה 12.7% מהחברה. בסך הכל תשלם מקסיכם המקסיקנית 1.516 מיליארד דולר עבור 80% מהחברה.

על פי ההסכם שייחתם היום ככל הנראה המקסיקנים יבטיחו להשאיר את פעילות החברה בארץ בעשרים השנה הקרובות.

מקסיכם היא אחת מיצרניות צינורות ומחברי הפלסטיק הגדולות בעולם, ואילו נטפים נחשבת למובילה עולמית בשוק ההשקיה בטפטוף.

קרן פרמירה תקבל 1.162 מיליארד דולר עבור חלקה בנטפים, שרכשה ב־2011 תמורת כ־518 מיליון דולר. (פרמירה מנהלת מעל 20 מיליארד דולר ב־30 מדינות, ונחשבת לקרן שרוכשת חברות מובילות, משביחה אותן ואז מוכרת אותן).

קיבוץ חצרים ימכור ככל הנראה 12.7% מהחברה תמורת 241 מיליון דולר.

הליך המכירה של נטפים החל בחודש דצמבר האחרון ונחשף על ידי "כלכליסט". מלבד מקסיכם, בשלב הראשון התמודדו גם החברות האמריקאיות פורטיב וסטנלי, קרנות ההשקעה הסיניות פרימוורה קפיטל גרופ ונינגשיה קינלוג והקרן הסינגפורית טמאסק. בהמשך נשרו פרימוורה ופורטיב, ובמקומן נכנסה למרוץ חברת קולפאקס האמריקאית שהציעה לרכוש את השליטה בחברה לפי שווי של 1.6-1.7 מיליארד דולר.

מקסיכם מייצרת מלבד צינורות ומחברי הפלסטיק גם מוצרים כימיים ופטרוכימיים, ועוסקת בחקלאות, הנדסת התשתיות, המכשור הרפואי והאנרגיה. היא נסחרת בשווי של 6.2 מיליארד דולר ומעסיקה מעל ל־18 אלף עובדים ביותר מ־30 מדינות.

לחברה מעל 120 מפעלי ייצור ברחבי העולם, שני מכרות פלואוריט, שמונה אקדמיות הכשרה, 16 מעבדות מחקר ופיתוח ושני מרכזי חדשנות. ומטה החברה ממוקם במקסיקו.

נטפים מעסיקה כיום כ־4,500 עובדים ב־17 מפעלים ברחבי העולם, מהם 1,000 עובדים בשלושה מפעלים בישראל. בשנים האחרונות האיצה החברה את ההשקעות ופעלה להגדיל את פוטנציאל השוק שלה. בין היתר, החברה נכנסה לתחום גידול תירס וקנה סוכר, הגבירה את השקעתה בהקמת אתרי יצור בסין ובהודו, נכנסה לשווקים חדשים באסיה ובאפריקה והחלה להשתמש בטכנולוגית החקלאות הדיגיטלית. מקור נוסף לצמיחה הוא הגדלת פעילותה של החברה בפרויקטים שבהם היא מספקת פתרונות כוללים דוגמת הובלת מים, הקמת חממות, הדרכה אגרונומית ופיקוח על הגידול ועל הפעילות הלוגיסטית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר