משיב אש בסימפוזיון

גפני: ליצמן היה אומר 'לא'; שאלנו: 'למה?' והוא ענה: 'ככה'

במהלך סימפוזיון בקעמפ של בעלזא, גפני השיב אש למתקפות של ליצמן נגדו - "הוא היה עונה 'ככה', עכשיו הוא נכנס לפרטים", והוסיף לעקוץ אותו: "צריך לדעת חשבון - אפילו שהוא שר בריאות" (בארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: כיכר השבת)

יו''ר ועדת הכספים חבר הכנסת משה גפני השתתף אמש (ראשון) בסימפוזיון פוליטי שנערך בקעמפ של ישיבת בעלזא באשדוד בהנחייתו של העיתונאי יעקב אייכלר.

גפני נשאל וענה בהרחבה על כל הסוגיות העומדות על סדר היום הציבורי החרדי ביניהם משבר הדיור, הגיוס, היחס ללפיד ולאבי גבאי וחקירות נתניהו.

נושא נכבד שתפס במהלך הדיון היה היחסים הפנימיים ביהדות התורה זאת על רקע התקפתו של שר הבריאות יעקב ליצמן בימים האחרונים על דגל התורה והעומד בראשה - ח"כ גפני.

גפני הבהיר כי הוא אינו מבין מדוע מישהו בחר לפתוח במלחמה בו בזמן שהכל שקט ורגוע. "לאחרונה שמעתי שהרב ליצמן אמר כבר פעם שניה שאנחנו צריכים לעשות 70- 30", אמר גפני, "אני מאוד שמחתי שהוא אמר את זה. למה שמחתי? בגלל שעד היום כשדיברנו על חלוקה מסודרת הוא היה אומר: 'לא'. ואז שאלנו: 'למה?', והוא ענה: 'ככה'. היום הוא כבר נכנס לפרטים".

גפני, התייחס לראשונה גם לקיומו של 'הפלג הירושלמי' ואמר כי "אני בעד שישב גוף מקצועי ויעשה בדיוק את החשבון כמה יש לציבור הליטאי, כמה יש לפלג הירושלמי, כמה יש לגור, כמה יש לויז'ניץ, כמה יש לבעלזא. אנחנו נוכל גם לדעת מי יותר גדול, בעלזא או ויז'ניץ, אנחנו לא יודעים. אנחנו כמו איזה שבט פרמיטיבי".

גפני על הממשלה הקודמת לעומת הממשלה הנוכחית

"מה הבעייה לקחת את התלמידים בחדרים של בעלזא ושל ויז'ניץ וגור ואת הבחורים בישיבות קטנות? היום זה דבר פשוט ובלחיצת מחשב ניתן להגיע לפתרון", הציע גפני.

גפני הוסיף ועקץ את ליצמן: "בעיניי ליצמן עשה דבר חשוב שאמר 70-30, הוא כבר לא עונה 'ככה'. אחוזים? אני מקבל את האתגר וחושב שגם אתם צריכים לקבל את האתגר".

לטענת גפני, "אנחנו (דגל התורה. י"כ) סיעה שהולכת לקבל יותר מנדטים. אנחנו יודעים בוודאות".

"לא מבין בשביל מה מחלוקת מיותרת", המשיך גפני, "פנו אלי ציבור ליטאי שיש להם ילדים בהדסה, אני לא התערבתי. זה הרב ליצמן, ואני לא נוגע בשום דבר שיכול אולי להתפרש כפגיעה בו. בשביל מה הוא העלה את זה עכשיו? לאיזה צורך?".

גפני התייחס לטענות ליצמן כפי שנשמעו בקעמפ אתנחתא בערד לחסידי גור בנושא חוק ירושלים ואמר: "אני לא שללתי. בסך הכל אמרתי תנו לנו שבוע לחשוב ולשאול את גדולי ישראל. זה לא שהיינו חייבים להם לבית היהודי לאחר שבנט נפגש עם הרפורמים ומדובר היה בחוק מיותר. בסוף שאלנו אני מקלב ואשר את מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן והוא הורה לתמוך. אז מה קרה?".

"הוא מצא שם איזה הצעת חוק של אורי מקלב שהוא מציע שיהיו 140 חברי כנסת שאנחנו רוצים ללכת לבד. אז א. אנחנו לא רוצים ללכת לבד. ב. יהיו 140 חברי כנסת ואחוז החסימה יישאר אותו דבר, זה לא יועיל לנו. צריך לדעת לעשות חשבון - אפילו שהוא שר בריאות", עקץ גפני.

גפני על החקירות נגד נתניהו ועל לפיד וגבאי

גפני הוסיף ואמר כי "אנחנו סבורים שאנחנו מאוד גדולים. אנחנו סבורים שהפלג הירושלמי לא פגע בנו כהוא זה. אנחנו יודעים שבאו עוד 15 אלף קולות חדשים של קירוב, אבל לא משנה, אפשר לעשות את הכל בשבוע, מקסימום בחודש, מבלי לערב את הרחוב, מבלי להביא מכתבים מ'הגדוילים', שאחד תומך בזה והשני תומך בזה...פשוט לעשות עבודה משרדית".

יעקב אייכלר: "ואם זה לא יקרה?".

גפני: "זה יקרה. ואם זה לא יקרה אנחנו יכולים לחזור לתשמ"ט נלך יחד עם בעלזא...", אמירה זו שחררה מחיאות כפיים סוערות מהבחורים.

בתחילת דבריו, חשף גפני סיפור אישי מימי הקמתה של 'דגל התורה' וסיפר על הקשר ההדוק והעמוק ששרר בין מרן הגראמ"מ שך זצ"ל לאדמו"ר מבעלזא שיבדל לחיים.

"בדידי הווה עובדה, קראו לי שני אנשי ציבור מראשי חסידות בעלזא לבית של הרב זיכרמן מברכפלד שהיה גר ברמת אהרון, סיפר גפני, "הרב אייכלר והרב מיכל הלברשטאם חבר מועצת עיריית ירושלים קראו לי לרב זיכרמן וזה היה בשליחות הרבי (מבעלזא) והם אמרו: 'חייבים להקים מפלגה, והיחיד שיכול להקים מפלגה זה 'הזקן בגבעה' הרב שך. הם באו בשליחות ואמרו: 'אנחנו לא מבקשים לעצמינו שום דבר אנחנו חושבים שצריך להקים מפלגה'".

גפני השיב לשאלה האם יישב בממשלתו של יאיר לפיד וענה כי "טומי לפיד היה יותר טוב מבנו בכך שהיה נושאים שפעל איתנו כמו נגד המיסיון ועוד. לפיד רק נגד - חוץ מזה שאשתו מפרישה חלה והוא הולך עם כיפה לכותל".

לשאלת המנחה יעקב אייכלר האם גפני יאמר גם לנתניהו וגם לגבאי "או לפיד או אנחנו", השיב גפני כי אינו רוצה להתחייב על כך.

"אני משוכנע שלא הולכים לבחירות. אני משוכנע שהקואליציה הזאת תחזיק עד אמצע 2019 ואמרתי גם לכחלון צריך להתכונן להעביר תקציב ל-2019. הממשלה לא הולכת ליפול אלא אם כן קורה משהו, אי אפשר לדעת, אבל באופן עקרוני הממשלה לא הולכת ליפול. מה אני צריך להגיד למישהו באופוזיציה מה יהיה בעוד שנתיים", אמר גפני.

בשלב זה התייחס אייכלר לנושא החקירות של נתניהו, והעיר: "הרי קורים דברים"...

גפני: "מה למשל?".

אייכלר: "למשל עד מדינה"...

גפני: "אז אני רוצה להגיד לכם היות ויש לנו הכרת הטוב כלפי נתניהו (מלגלג) מה שצריך לעשות עכשיו במדינה זה להוציא מכרז ולקבל כמה הצעות של עדי מדינה נגד נתניהו. שיהיה מסודר. יושבים כל היום ולא מצליחים להפיל אותו מהשלטון. אין מציאות כזאת. לא קם איזה מנהיג באופוזיציה שהוא יכול להתמודד מולו ולפחות סיכוי טוב שהוא מפיל אותו בבחירות. לא מצליחים".

"נתניהו גם הצליח להקים סביבו קואליציה שהוא קורא לזה גוש הימין, זה גוש שהולך עם הציבור המסורתי שאנחנו חלק ממנו. יושבים אנשים ובודקים את ספר החוקים של מדינת ישראל ומחפשים איזה סעיף שאיתו אולי יהיה אפשר להפיל את ראש הממשלה", תקף גפני.

"אני יושב עם ראש הממשלה כל שבוע לפחות. לא נראה שהוא מתרגש מהעניין הזה. אני מכיר אותו הוא איש מאוד זהיר קשה לי להאמין את מה שאומרים עליו", התייצב גפני לצדו של נתניהו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר