"הייתי עייף"

רשות המיסים ערכה ביקורת בצימרים בצפון

עונת החופש וריבוי הפעילות בצימרים ובבתי אירוח הביאה את פקחי רשות המיסים לערוך ביקורת באתרים המיועדים לנופשים בעיקר בצפון בדגש על העיר צפת. והתירוצים? מגוונים (בארץ)

ספרי חשבונות, אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

עונת החופש וריבוי האירוח בצימרים ובבתי מלון בצפון הארץ, ערכה רשות המסים מבצע ביקורת בצפון הארץ בדגש על אירוח כפרי, הביקורת נערכה בצפת ובסביבתה, במסגרת המבצע, בוצעו 128 ביקורות בצימרים, וילות אירוח, מלוניות, נותני שירותים לענף התיירות ועוד. מהביקורות עולה כי כ- 11% מהעסקים שנבדקו לא רשמו הכנסות כדין.

בביקורת אצל בעל וילות אירוח בצפת נתגלה נמצא אי רישום תקבולים משלוש קבוצות שהתארחו בווילות בהיקף של 21,000 שקל. בעל המקום הסביר לאנשי רשות המיסים: "הגעתי משוהם והייתי עייף אחרי שלוש שעות נסיעה, אני יושב פעם בשבוע ורושם מה שצריך".

בדיקת חשבון בנק של בעל צימרים באזור העלתה חוסר התאמה ביניהן ובין ספרי החשבונות במקום. בדיקת ניהול ספרים העלתה אי רישום הכנסות של כ- 40,000 שהתקבלו מ- 19 לקוחות שונים. בעל הצימרים טען "חלק זה מקדמות וחלק לא הספקתי לרשום".

על שולחנה של בעלת צימרים באזור נמצאו שני שוברי אשראי בסך של כ- 3500 שקל שלא נרשמו בספרי העסק, בנוסף מתשאול לקוחות ששהו צימרים עלה כי גם תשלום בסך 1400 שקל לא נרשם. בעלת המקום הסבירה "אני ממתינה לעובדת שתגיע ותרשום".

אצל בעל חברה לטיולי שטח נמצאו הכנסות לא רשומות מחמישה לקוחות שונים בסך 2600 שקל. בעל החברה הסביר "הלקוח אמר שהוא לא מגיע ובסוף הוא בא, ברח לי".

באחד מהמושבים באזור נערכה ביקורת אצל בעלת צימרים ונמצאו 7200 שקל שלא נרשמו בספרי העסק. בעל המקום הסבירה "אני לא רושמת בשבת".

תצפית על נהג מונית בצפת העלתה כי הוא לא הוציא קבלה למספר נוסעים אותם הוריד. הנהג טען "הם לא ביקשו, לכן לא הוצאתי קבלה". ביקורת שנערכה אצל קבלן להקמת פרגולות שביצע עבודה באחד מהמושבים באזור גילתה כי הוא לא רשם הכנסות של כ- 19,000 שקל. הקבלן אמר למבקרי כי "אגיע הביתה ואני מתחייב להוציא קבלות".

מרשות המיסים נמסר: "המבצע נערך כחלק מפעילות נרחבת של רשות המסים כנגד מעלימי מס והון שחור ובמסגרת הנחיית מנהל הרשות, משה אשר, למשרדים האזוריים להגביר את פעילות האכיפה ולשפר את כושר ההרתעה, בין היתר על ידי עריכת מבצעי שטח שמטרתם להביא לדיווחי וגביית מס אמת ולהגביר את השוויון בנטל בקרב האזרחים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר