מה עושים עם סנאט לא ממושמע? במאוריטניה מבטלים אותו

במשאל עם שנערך במאוריטניה ביוזמת הנשיא מוחמד ולד עבד אל-עזיז, תמכו האזרחים בביטול הבית העליון של הפרלמנט ושינוי הדגל הלאומי. הסיבה לבקשת הנשיא לביטול הסנאט - התנגדות האופוזיציה לשינויים בחוקה (בעולם)

מאוריטניה (צילום: שאטרסטוק)

במשאל עם שנערך במאוריטניה ביוזמת הנשיא מוחמד ולד עבד אל-עזיז, תמכו האזרחים בביטול הבית העליון של הפרלמנט ושינוי הדגל הלאומי, כך הודיעה אמש ועדת הבחירות של מאוריטניה. הסיבה למשאל העם המפתיע, היא ההתנגדות של חברי הסנאט לשורת שינויים שביקש לבצע הנשיא.

משאל העם נערך בסוך השבוע האחרון בהשתתפות כ-53% מבעלי זכות הההשתתפות, ותוצאותיו פורסמו אמש (ראשון). מדובר באחוזים נמוכים של משתתפים במשאל, זאת בשל חרם שהטילה האופזיציה במדינה על המשאל - בשל ניסיון הנשיא לעקוף אותה. בנוסף, התנגדו למשאל גם גורמים דתיים במדינה. 85% מהמצביעים במשאל אישרו את השינויים שביקש לבצע הנשיא.

לאחר היוודע התוצאות, קיימו אנשי האופוזיציה במדינה מסיבת עיתונאים בה גינו את ההליך, וכינו אותו: "פארסה אלקטורלית שפתחה את הדרך להונאה באוויר הפתוח". לדבריהם: "העם דחה בבירור את השינויים בחוקה". מאידך, הנשיא עבד אל-עזיז אמר כי "בעוד שנתיים או אפילו עשר שנים, מתוכננים שינויים אחרים לחוקה כדי להתאים את החוקה שלנו למציאות" ודחה את הטענות נגדו מצד אנשי אופוזיציה.

ההצעה לשנות את החוקה במאוריטניה, נדחתה בהתנגדות האופוזיציה בהצבעה בסנאט במרס האחרון. כאמור, הנשיא שלא אהב את ההתנגדות של האופוזיציה החליט לעקוף אותה ופנה למשאל עם בו ביקש מהאזרחים להצביע על ביטול הסנאט מלבד השינויים הנוספים שביקש לבצע, בין השאר - שינוי הדגל הלאומי.

עד היום נצבע דגל מאוריטניה בירוק וזהב, והכיל ירח וכוכב שסימלו את היותה של מאוריטניה חלק מאפריקה ומדינה מוסלמית. התיקון החדש מוסיף לדגל שיפוץ קטן: בחלקו העליון והתחתון של הדגל יתווספו פסים אדומים שיסמלו את הדם המאוריטני שנשפך במלחמות בעבר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר