לראשונה בישראל: היברדית בראש רשימת המכוניות הנמכרות

מהפכת הרכבים הירוקים שהתחילה לפני מספר שנים שוברת שיאים, ובחודש יולי האחרון הייתה זו ההיברידית של יונדאי שעקפה במכירות בישראל את הפיקאנטו של קיה (רכב)

יונדאי איוניק (צילום: יח"צ חברה)

מהפכת הרכבים הירוקים שהתחילה לפני מספר שנים שוברת שיאים, ובחודש יולי האחרון הייתה זו ההיברידית של יונדאי (איוניק) שעקפה במכירות את הפיקאנטו של קיה.

על פי נתונים רשמיים בחודש שעבר עלו 1,131 רכבים מדגם פיקאנטו לכביש. ו-1,175 רכבים מדגם איוניק של חברת יונדאי.

האיוניק של יונדאי הוא גם הדגם ההיברידי הנמכר ביותר בשנה החולפת בישראל, אך ברשימת רבי המכר הכלליים מככבות פיקאנטו עם 8,353 מסירות והג'יפון של אותה חברה "ספורטאז'" ש-8,280 חתיכות ממנה נמסרו ללקוחות חדשים.

בשנת 2016 המכוניות ההיברידיות היוו כ-2.2 אחוזים משוק מכירות הרכב בישראל, ובעקבות הגעתם של דגמים מפוארים וזולים יחסית, והטבות המס שמעניקה המדינה לרכבים עם אחוזי זיהום נמוכים, זינקו המספרים באופן דרמטי, וכיום נתח השוק שהן תופסות הוא כ-9 אחוזים (פי 4 מהשנה שעברה).

יחד עם זאת, ברמה העולמית יש לישראל עדיין לאן לשאוף, כך לדוגמה בנורבגיה אחוז מכירות ההיברידיות עומד על 34% וביפן על 30%. המצב של ישראל טוב יותר מארה"ב (2.2%) הולנד (5%) וגרמניה (4%) שנתפסות כמדינות בעלות מודעות ירוקה גבוהה.

ציון דרך מרשים נוסף אפשר למנות לאחר שאתמול יבואנית משאיות איווקו "סמל"ת" זכתה במכרז שפורסם ע"י עיריית חיפה, לפיו החברה תספק 20 משאיות אשפה המונעות בגז טבעי דחוס. שווי העסקה הוא 9.5 מיליון שקלים כשהמשאיות עתידות להיכנס לפעולה כבר בסוף השנה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר