ניצחון לרביב דרוקר

ראש הממשלה אולץ לפרסם את מועדי שיחותיו עם אדלסון

על רקע 'תיק 2000' ההולך ומתגבש לקראת המלצה צפויה על הגשת כתב אישום נגד נתניהו, מנצח אותו היום העיתונאי רביב דרוקר ומשיג מבית המשפט את מועדי שיחותיו עם מו"ל ישראל היום (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
נתניהו ואדלסון (צילום: Ben Dori/Flash90)

הערעור של העיתונאי רביב דרוקר התקבל היום (שני) בבית המשפט העליון, שקבע כי ראש הממשלה בנימין נתניהו ייאלץ לחשוף את מועדי שיחותיו עם שלדון אדלסון בעליו של העיתון ישראל היום ועם העורך הראשי לשעבר עמוס רגב.

השופט מני מזוז, שאליו הצטרפו השופטים אורי שוהם וניל הנדל, כתבו: "האינטרס הציבורי בחשיפת המידע הוא בעל משקל משמעותי, וגובר בנסיבות העניין, על זכותם של אדלסון, רגב וראש הממשלה לפרטיות".

בערעור שהגיש דרוקר נכתב בין השאר כי "הקשר בין ראש הממשלה לבין אדלסון ורגב אינו, אפוא, עניין רכילותי או פיקנטריה. קיים עניין ציבורי מובהק בקשרי הגומלין של ראש הממשלה עם השניים, שלחשיפת העובדות שביסודם חשיבות רבה לאיכות הדיון הציבורי בקשרי הגומלין בין גופי תקשורת לבין רשויות השלטון. לא קשרי החברות בין השלושה, ככל שקיימים קשרים כאלה, הם שעומדים במוקד בקשת המידע, אלא קשרי ההון-שלטון-עיתון שעומדים בבסיס יחסים אלה".

הבסיס ל'תיק 2000': תמליל שיחותיו של נתניהו עם המו"ל המתחרה, מוזס, על כוחו של 'ישראל היום' (מתוך חשיפת חדשות 2)

רביב דרוקר (צילום ארכיון: Yonatan Sindel/Flash90)

ביהמ"ש העליון הפך בכך את החלטת בית המשפט המחוזי לפני כשנה, ששופטיו היו סבורים כדעתו של נתניהו, וקבעו כי משרד ראש הממשלה לא יחוייב להעביר מידע לגבי מועדי השיחות ואורכן, וזאת בשל הפגיעה בפרטיות של רגב ואדלסון.

המשמעות של ההחלטה - מלבד שהיא קשורה לחלק מ'תיק 2000, שלפי הפרסומים הינו המשמעותי ביותר כרגע נגד נתניהו - היא שבהתאם למועדי השיחות עשוי להתברר קשר נסיבתי לכאורה בין פרסומים בולטים, או הצנעתם, ב'ישראל היום' לבין האינטרס של נתניהו בהם והמועד החופף לכך עם השיחות בינו לבין בכירי העיתון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר