פרסום ראשון

בכירי רבני בני ברק קבעו: עוף ה'בראקל' כשר ללא כל חשש

בית דין מיוחד שהורכב מחשובי הדיינים בבתי הדין בבני ברק פסק לאור עדויות של שוחטים יראי שמים כי עוף ה'בראקל' הטורקי - כשר לחלוטין וניתן לאוכלו ללא כל חשש • חשיפת "כיכר השבת" (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הדיון אצל הראב"ד (באדיבות המצלם)

בימים האחרונים התעוררה סערה גדולה בקרב אדמו"רים, רבנים ראשי מערכות כשרות, משווקים ובעלי חנויות כמו גם ציבור ענק של אברכים ובני תורה, בסוגיית היחס הראוי לעופות מסוג 'בראקל' המצוי בעיקר בטורקיה ואשר נוצרו חילוקי דעות סביב כשרותו מאחר שלדעת רבנים ופוסקים נוצר חשש שלא קיים לגביו "מסורת" של כשרות.

בוועד הכשרות של העדה החרדית הכשירו את העופות מסוג זה והבהירו כי מדובר בתרנגול שאין עמו שום בעיה אולם אמש (ראשון) התקיים דיון מעמיק ומקיף בראשותו של הראב"ד הגר"מ שטרנבוך שם נשמעו דעות לכאן ולכאן ולא יצאו עדיין בהכרעה ברורה.

עוף הבראקל

הערב חושף 'כיכר השבת' כי בית דין מיוחד של בתי הדין בבני ברק בראשות ראב"ד בד"צ בני ברק הגר"ש רוזנברג, והגרמ"ש קליין דיין בית דינו של מרן הגר"ש ואזנר זצ"ל והגרמ"מ לובין פסקו לאור עדויות של שוחטים יראי שמיים וידועים כי העופות מסוג זה כשרים לחלוטין וכי ניתן לאכלם ללא כל פקפוק וחשש, זאת מאחר ובמשך שנים רבות אוכלים אותם בכל ריכוזי ציבור שומרי הכשרות.

ל'כיכר השבת' נודע כי לבית הדין הגיעו שלושת השוחטים הידועים הרב דב דסקל מויז'ניץ, הרב שניאור זלמן טאבאק מסאטמר והרב רפאל עשור.

בבית הדין הם העידו כי שנים רבות שוחטים את זן בראקל והם עופות עם מסורת שהיו רגילים לשחוט אותם גם בארץ וגם בחוץ לארץ ואכן בית הדין קיבלו את עדותם ופסקו להתיר את אכילת העופות מסוג זה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר