הודיע על תקלה, החל בנחיתה והתרסק

קצין נהרג בהתרסקות אפאצ'י: רס"ן במילואים דודי זהר ז"ל

כחודש אחרי החלטת צה"ל לקרקע את מערך האפאצ'י, מסוק צה"לי שהיה בטיסת אימון בניסיון לבדוק את כשירות המסוקים - התרסק • קצין במיל' דודי זהר נהרג וקצין נוסף נפצע באורח קשה מאוד (צבא)

ב. ניסני | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-ט"ו באב תשע"ז | 07.08.17
אילוסטרציה (צילום: Ofer Zidon/Flash90)

אסון במהלך טיסת אימון: רס"ן (במיל') נהרג אמש (שני) בהתרסקות מסוק צבאי מסוג אפאצ'י בדרום. קצין נוסף בדרגת סגן נפצע באורח קשה מאוד והוא מורדם ומונשם.

במהלך הלילה הותר לפרסום כי ההרוג הוא רב-סרן במילואים דודי (דוד) זהר, טייס מסוק אפאצ'י בן 43 מחיפה.

מבית החולים סורוקה נמסר כי הטייס שנפצע פונה לחדר הטראומה וקיבל טיפול ראשוני לייצוב מצבו. הוא הועבר בהמשך לחדר ניתוח, ומצבו עדיין מוגדר קשה.

כזכור, לפני כחודש קרקע צה"ל את פעילות כל מסוקי האפאצ'י בגלל תקלה שנמצאה באחד המסוקים. כחלק מהתהליך לחזרה לשגרה של פעילות המסוקים, החל לבצע צה"ל טיסות אימון וגיחות בכדי לבדוק את כשירות המסוקים. הטיסה במהלכה אירע האסון הייתה טיסת אימון כחלק מההליך.

הטייס שנהרג, דודי זהר ז"ל (דובר צה"ל)

מתחקור ראשוני עלה כי הטיסה במסוק אפאצ'י מסוג "פתן" של "טייסת מגע הקסם", אמנם עברה בשלום, אולם לפני הנחיתה, סמוך לשעה 21:00, הנווט הודיע למגדל הפיקוח על תקלה טכנית. המסוק המשיך להתקרב לנחיתה אך כשהיה בגובה מגדל הפיקוח הוא התרסק אל הקרקע בין שני המסלולים בבסיס.

יצוין כי מפקד חיל האוויר האלוף אמיר אשל שהה בבור חיל האוויר בקריה בזמן האירוע ועקב אחר המתרחש. אל זירת ההתרסקות בבסיס הגיע ראש להק ציוד בחיל האוויר יחד עם צוות בדיקה ראשוני של מחלקת הבטיחות בכדי לאסוף ממצאים.

האלוף אשל הנחה על הקמת צוות מומחים בראשות קצין בדרגת אלוף-משנה לבדיקת האירוע הקשה. אל החקירה יצטרפו נציגים של היצרנית האמריקאית.

מדובר צה"ל נמסר כי "קצין צה"ל במילואים נהרג וקצין נוסף נפצע באורח קשה בהתרסקות מסוק קרב בבסיס צה"ל בדרום הארץ. הקצין שנפצע פונה לקבלת טיפול רפואי בבית חולים. הודעה נמסרה למשפחותיהם. צה"ל משתתף בצער המשפחה של הקצין שנהרג וימשיך ללוותה ואת משפחת הפצוע".

"מפקד חיל האוויר, אלוף אמיר אשל, הנחה על הקמת צוות מומחים בראשות קצין בדרגת אלוף-משנה לבדיקת נסיבות המקרה. עוד הנחה מפקד חיל האוויר על קרקוע מערך מסוקי הקרב עד לסיום התחקיר. דובר צה"ל מוסר כי כל שמועה בדבר מותם או פציעתם של מפקדים נוספים באירוע היא אינה נכונה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר