חומת ההתנגדות מתערערת

השוחטים שאסרו את עוף הבראקלי - מבהירים את עמדתם

החזרה המפתיעה של השוחטים מהטענות, התיעוד השגוי שהוצג לשוחטים, ואיך התערב לכאורה מאבק כלכלי במאבק הלכתי? כתב 'כיכר השבת' עם חשיפות חדשות בסערת הבראקלי (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
שחיטה, אילוסטרציה (צילום: יונתן זינדל פלאש 90 )

לאחר חשיפת כיכר השבת אמש (שני) על מכתב גדולי הדיינים והרבנים בבני ברק שפורסם הבוקר (שלישי) בעיתון יתד נאמן, בו פסקו כי העוף מסוג בראקלי הינו כשר לכתחילה וקיימת עליו מסורת של כשרות מתברר כי חזית ההתנגדות נסדקת ונשברת אט אט.

גדולי הדיינים הגאונים הגרמ"ש קליין מבית דינו של מרן הגר"ש וואזנר, הגר"ש רוזנברג מבית דינו של מרן הגר"נ קרליץ והגרמ"מ לובין שמעו עדויות של שלושה מוותיקי השוחטים בבני ברק ותל אביב שהבהירו באופן חד משמעי כי הם שוחטים עוף זה במשך שנים רבות וכי זהו העוף המקובל מימים ימימה שנאכל ע"י גדולי הדור תמיד ושאר שלומי אמוני ישראל.

כעת חושף 'כיכר השבת' כי השוחטים עליהם הסתמך הגר"מ ברנדסורפר בפסיקתו כי העוף מסוג בראקלי אסור באכילה משום שלדבריהם אין עליו מסורת חוזרים בהם מדבריהם, וטוענים כי הציגו בפניהם תמונה שגויה עליה הסתמכו בטעות.

לשוחטים הרב פרידמן והרב רוזנפלד הובא העוף מסוג בראקלי המקורי והאמיתי והם מבהירים כי זהו העוף אותו שחטו במשך כל השנים.

במודעות שהופצו לפני מספר ימים נגד העוף המדובר כתב השוחט הרב יהודה הכהן רוזנפלד כי "השינוי המוזר של ריבוי שערות גדולות במקום השחיטה על זה לא התכוונתי ובאמת מוזר הדבר ואיני זוכר ששחטתי עוף כזו מעולם".

השוחט הרב דב פרידמן כתב כי "העוף ברקל שהובא לאחרונה מעבר לים, התבוננתי על פרצופו וזהו שינוי גדול מעוף המסורה לנו מאבותינו ורבותינו מעת ששחטתי בהשחיטה המהודרת של העדה בשוק מאה שערים כ-60 שנה לא ראיתי עוף כזה".

מכתבו של הגאון הרב יהודה הכהן רוזנפלד

אלא שאתמול ט"ו באב הביאו אברכים בפני השוחטים הנכבדים את העוף המקורי והם שינו את דעתם לאחר שנתברר להם כי הוצג להם בטעות או במכוון מטעמים אינטרסנטים עוף שונה.

השוחט הרב יהודה הכהן רוזנפלד כתב "בעניין מה שנאמר על השערות שעולין על מקום השחיטה ויש חשש חלדה בשחיטה עשיתי בעופות תפיסה ולא עלה שערות על מקום השחיטה".

מכתבו של הגאון הרב דוב פרידמן

השוחט הרב דב פרידמן כתב: ראיתי את העופות בלאדי שהביאו האברכים החשובים והנם ממש מה שהיינו שוחטים תמיד".

בתיעוד ווידאו שמובא הערב ב'כיכר השבת' נראה השוחט הרב פרידמן כשהוא בודק בדקדקנות את עוף הבראקלי ומאשר כי זהו העוף אותו היו שוחטים במשך שנים רבות זאת בניגוד למה שנכתב במודעות שפורסמו בשמו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר