שנה וחצי מאסר

הבוקר: החייל היורה אלאור אזריה יכנס לכלא 4

לאחר דחיות וערעורים יתחיל היום החייל היורה אלאור אזריה לרצות את עונשו בכלא 4 שברמלה שם ימתין להחלטת הרמטכ"ל. תומכיו הבטיחו כי יגיעו למפגן תמיכה מרשים (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: רועי אלימה, פלאש 90)

היום (רביעי) ייכנס לכלא החייל היורה מחברון אלאור אזריה לאחר סאגה משפטית ארוכה שהסתיימה בהרשעתו ובגזר דין של שנה וחצי מאסר בפועל.

אזריה ימתין מתאו בכלא להחלטת הרמטכ"ל גדי איזנקוט, שתתקבל עד תחילת חודש אוקטובר, בנוגע לבקשה שהגיש להמתיק את עונשו ובינתיים אין כל אינדיקציה שהרמטכ"ל אכן ייענה לבקשתו. על פי ההערכות, הרמטכ"ל ימתיק את עונשו אך במידתיות, ייתכן שבחודשים ספורים גם בשל מצבם הבריאותי של הוריו.

החייל שהורשע בהריגת מחבל מנוטרל יחזור למעשה לכלא 4 שבו ישב במשך תשעת ימי המעצר בתחילת הפרשה כאשר היה בחזקת חשוד. הוא יגיע עד השעה 10:00 בבוקר, בלבוש אזרחי, שהוא מלווה בבני משפחתו למחנה צריפין, וייפרד מהם בכניסה למתקן הכליאה הוותיק הנושק למזרח ראשון לציון. על פי הבטחות תומכיו, רבים יגיעו למקום למפגן תמיכה והמשטרה תיערך בכניסות לבסיס צריפין כדי לשמור על הסדר.

רגע הירי של אזריה במחבל (צילום: עימאד אבו שמסייה, "בצלם")

בכלא 4 עצמו נערך אתמול דיון היערכות לקראת קליטתו של הכלוא המפורסם זאת לצד תקופת המאסר הארוכה יחסית לכלא צבאי אותה הוא אמור לרצות. בצה"ל הדגישו כי היחס לאזריה יהיה שווה באופן חד משמעי ביחס ליתר הכלואים. יחד עם זאת, לאור התמיכה הציבורית הרחבה באזריה ועצם היותו לוחם, גורמים בכלא העריכו שיזכה לאהדה יתרה מצד חבריו הכלואים בין כתלי מתקן המאסר.

לאחר שייכנס בשער הכלא הצבאי אזריה ייקלט על ידי מפקד פלוגת הקבלה, יעבור הליך קליטה שיכלול פתיחת תיק כלוא ידני וממוחשב, יפקיד ציוד אישי עמו הגיע ויחתום על מדי ב' ועל פריטים אישיים. הוא יעבור ראיון אישי אצל מ"פ הכליאה וכחלק מתהליך הקליטה יפגוש מש"קית ת"ש, רופא, קב"ן, שליש וגורמים נוספים.

אזריה צפוי לזכות לביקור משפחתי ראשון, למשך כחצי שעה כמקובל, החל מעשרה ימים לאחר קליטתו, ובהמשך אחת לשבועיים. במידה שהתנהגותו תהיה טובה ובהתאם לרמת הסיכון ממנו שתיקבע בכלא, הוא יזכה לצאת לחופשות קצרות בביתו לאחר ריצוי תקין של שליש מעונשו. במידה שיבקש לצאת עוד קודם, לחגי תשרי שיחלו בחודש הבא, בקשתו תישקל על ידי מפקד הכלא.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר