הוועדה אישרה

בפעילות מקלב: טוענים רבניים ישמשו כמגשרים

ועדת החוקה אישרה את תקנות בתי המשפט, הכוללות את תנאי הסף לרשימת המגשרים בהם גם טוענים רבניים וכן בעלי תעודת יורה יורה שתחשב כמקבילה לתואר אקדמי (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
ח"כ אורי מקלב (צילום: יעקב כהן - פלאש 90)

ועדת החוקה דנה ואישרה היום (רביעי) את תקנות בתי המשפט, הכוללות את תנאי הסף להיכלל ברשימת המגשרים המוכרת על ידי בתי המשפט ובתי הדין.

התקנות נועדו להסדיר את רשימת המגשרים שתעמוד לרשות בתי המשפט בבואם להפנות מתדיינים להליכי גישור במסגרת הליכים משפטיים.

למרות התנגדות הדרג המקצועי במשרד המשפטים אושרו טוענים רבניים אשר אינם עורכי דין לכהן כמגשרים לענייני משפחה, בנוסף, לאור דרישת ח"כ אורי מקלב, תעודת 'יורה יורה' של הרבנות הראשית לישראל תחשב כמקבילה לתואר אקדמי לעניין תנאי הסף הנדרשים מאדם המבקש להיכלל ברשימת המגשרים של בתי המשפט.

בנוסף, לאור דרישת מקלב, תוקם ועדת חריגים אשר יהיה בסמכותה לאשר גם מגשרים בעלי תעודת הוראה כך שאף תעודת הוראה או תעודה המוכרת על ידי הממשלה תחשב גם היא כעמידה בתנאי סף המאפשר להיכלל ברשימת המגשרים של בתי המשפט.

נציגי משרדי הממשלה והגופים האקדמאים התנגדו נחרצות לדרישת ח"כ מקלב בטענה פסולה כי לימודים תורניים אינם משתווים ללימודים אקדמאים.

יו"ר הוועדה ח"כ ניסן סלומיאנסקי עמד על דרישת מקלב והסביר כי אדם שיש בידו תעודת 'יורה יורה' אינו משווה כלל לאדם שלמד באקדמיה ואפילו אם למד תלמוד, ישנו שוני מהותי בין לימודי ההלכה היהודית ומבחני הרבנות הראשית לבין לימודי תלמוד באקדמיה.

ח"כ אורי מקלב אמר לאחר הדיון כי אין חולק על חשיבות התקנות לרשימת המגשרים וצריך להתאים אותם למצב הקיים, לצרכים וגם לראות בעין עתידית. "הגישור הוא דרך טובה לפתרון סכסוכים. חשוב שיהיו אנשים ראויים ומקצועיים, וכדי למנף את התחום חייבים לאפשר לעוד אנשים להשתלב. ככל שנסדיר טוב את המקצוע, השימוש בכלי הגישור יגבר", אמר מקלב.

ח"כ מקלב הוסיף כי "ראוי שאף בני המגזר החרדי שהם בעלי השכלה תורנית אשר אינה פחותה מתארים אקדמים יוכלו לשמש כמגשרים. תוספות אלו יקלו על המתדיינים וימנעו דיונים בבתי המשפט".

יצויין כי פעילות זו הינה בהמשך לחוק של חברי הכנסת גפני מקלב להעדפה מתקנת בשירות המדינה שנועד ליצור אפליה מתקנת לעובדים חרדים בקרב המגזר הציבורי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר