לקראת זמן אלול: איך לקום מוקדם בבוקר?

נכון, עכשיו אתם בחופש ואתם יכולים לקום מתי שבא לכם, אבל בעוד פחות משבועיים החגיגה הזאת נגמרת. אז איך הופכים את הבוקר לחוויה או לכל הפחות לפחות סיוטית? (הורים)

אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

נכון, עכשיו אתם בחופש ואתם יכולים לקום מתי שבא לכם (זמן ק"ש לא לשכוח), אבל בעוד פחות משבועיים החגיגה הזאת נגמרת ואתם תאלצו לחזור מהר לשגרה. אז איך הופכים את הבוקר לחוויה או לכל הפחות לפחות סיוט? רמז: זה לא הולך להיות קל אך זה שווה את המאמץ.

היום מתחיל בלילה

גם בזמן השינה יש מערכות בגוף שעדיין ממשיכות לפעול, מערכת העיכול והניקוי למשל. כשאתם נכנסים לישון אחרי ארוחה דשנה אתם אמנם תרדמו מהר, אך מערכות הגוף שלכם יפעלו במשך הלילה בכדי לעכל את המזון שנכנס לגופכם. אז כדי לקום בבוקר עם כוח ואנרגיות הקפידו על אכילה בריאה ומזינה ודאגו לאכול אותה בפרק זמן סביר מהשינה ותנו לכל הגוף לנוח ולצבור כוחות.

לילה טוב

"יתגבר כארי" נאמר על היקיצה, אך בעידן של היום הגבורה האמיתית היא ללכת לישון בזמן ובכך לצבור כוחות ליום של מחר. אדם בוגר זקוק לבין 6 עד ל8 שעות שינה בלילה. ככל שהזמן הזה יפחת הגוף שלכם יגיב בהתאם. השינה צריכה להיות רציפה לכן במידה ואתם יודעים שהלילה שלכם לא רציף בשל טיפול בפעוטות וכדו' נסו לפצות את עצמכם וכנסו לישון מוקדם יותר.

תורידו את המסך

חוקרי שינה רבים מתמודדים בשנה האחרונה עם הנושא שהביאה לפתחם ההשתכללות המודרני, הנושא אותו הם חקרו הוא "זיהום אור". מי לא מכיר את זה? לילה, הכל חשוך מסביב והאור שבוקע מהמסכים השונים מפציע ומאיר את הפנים.

החוקרים שבחנו את ההשפעות של זה גילו כי תאורת הצג פוגעת בייצור "המלטונין" שהוא הורמון השינה, ובכך נגרמת הפרעת שינה (ולדברי חוקרים רבים גם השמנה) דבר נוסף שראוי לשים אליו לב הוא שאנשים שנרדמים עם הסמארטפון בצמוד למיטה סביר להניח שכשהם יקומו הוא עדיין יהיה שם וכך היום נפתח בהצצה למבול המסרים שלא ייתנו לכם בוקר שליו. אמרנו שזה לא קל?

פעילות בוקר

אנשים שרצים על הבוקר הם באמת זן נדיר, אנחנו לא מצפים מכם שתקיצו השכם ותרוצו ברחובות הריקים, אך פעילות גופנית בבוקר מגבירה את זרימת הדם ואת האנרגיה הגופנית, ובנוסף פעילות בשעות הבוקר תסייע לגוף בחילוף החומרים ובכך תסייע לירידה במשקל יותר מפעילות בהמשך היום.

נופל וקם

כשהשעון המעורר מצלצל אנחנו מתחילים להילחם איתו. הוא מצלצל ואנחנו מכבים וחוזרים לשינה חטופה, וחוזר חלילה. המעבר הזה מטלטל את הגוף וגורם ליקיצה להיות סיוט שמשפיע על מהלך היום.

נסו להרגיל את הגוף ליקיצה טבעית על ידי תקופה בה תקומו בזמן, או שתניחו את השעון במרחק שיגרום לכם לקום מהמיטה וחזור אליה רק בלילה.

לקום בנחת

לא משנה כמה זמן עבר מאז שהתעוררתם עד הרגע בו אתם קמים מהמיטה, עליכם להקפיד שהקימה תתבצע בנחת ולא במהירות, קומו לאט ותחשבו מהר.

קפה או מאפה?

הצלחתם כבר להתנתק מהמיטה, כל הכבוד. מתוך הרגל היד כבר לוחצת על הכפתור שירתיח מים לקפה של בוקר. אז כדאי שתעצרו ותשמרו את הקפה לשעה מאוחרת יותר, האנרגיה שהקפה נותן לגוף שעדיין לא התאושש מהנמנום גבוהה מדי, התחילו את היום בשתיית שתי כוסות מים שיהפכו אתכם ליותר עירניים ויסייעו לירידה במשקל. במידה ואתם בעניין של להשקיע החכמים הסיניים ממליצים לסחוט למים מעט לימון שינקה את הרעלים מהגוף. בוקר טוב

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר