לאחר תלאות

העיתונאית האיראנית נדא אמין נחתה בנתב"ג

לאחר שקיבלה את אישורו של שר הפנים אריה דרעי נחתה הבוקר העיתונאית האיראנית, נדא אמין, בישראל עם אשרת תייר. השר דרעי צייץ: "ברוכה הבאה לישראל" (עיתונות)

יאיר טוקר | כיכר השבת |
נדא אמין (צילום: אגודת העיתונאים)

העיתונאית האיראנית נדא אמין, ששר הפנים אריה דרעי אישר להעניק לה מקלט בשל הסיכון בו הייתה, נחתה הבוקר (חמישי) בנמל התעופה בן גוריון לאחר שעלתה על טיסה מאיסטנבול.

הרשויות הטורקיות הבהירו לישראל שיאפשרו את יציאתה ולא יסגירו אותה לידי האיראנים. בעקבות זאת הקונסוליה הישראלית באיסטנבול רכשה עבורה כרטיס טיסה וכאמור הבוקר היא נחתה בישראל.

העיתונאית נמלטה לטורקיה מאיראן, לפני שלוש שנים. טורקיה הודיעה בעבר כי היא תגורש לאיראן, שם היא צפויה לעונש מוות בשל העובדה שכתבה לכלי תקשורת ישראלי - "טיים אוף יזראל". שר הפנים דרעי נענה לפניית אגודת העיתונאים בירושלים ואיגוד העיתונאים הארצי לאשר את כניסתה של אמין.

במכתב ששלח אחיה גינוסר, יו"ר אגודת העיתונאים בירושלים לשר דרעי, הוא כתב בין השאר: "נדא אמין צפויה להיעצר מיד עם הגעתה לאיראן ואף נשקפת פה סכנת חיים והוצאה להורג בשל עבודתה העיתונאית והעובדה שכתבה כמה טורי דעה לאתר ישראלי בשפה הפרסית".

השר דרעי נענה, כאמור, לקריאת האגודה ואישר כניסתה של העיתונאית לישראל באשרת תייר: "מדובר בעיתונאית שנשקפת סכנה אמיתית לחייה, רק בשל כתיבת טורים באתר חדשות ישראלי. בנסיבות הומניטריות מובהקות אלה, אישרתי כניסתה ללא היסוס".

לפני ארבעה ימים עוכבה אמין באיסטנבול ולא עלתה על טיסה לארץ והיה חשש שתיעצר אך היא לא נעצרה בסופו של דבר. ישראל פנתה בדיסקרטיות לרשויות הטורקיות וביררה את העניין עד שהובהר לה שיציאתה לישראל תתאפשר. דרעי צייץ הבוקר עם הגיעה לנתב"ג: "ברוכה הבאה לישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר