נכנס לתפקידו

מפקד חדש לזרוע הארוכה של צה"ל: עמיקם נורקין

"אתה תצליח, אין לי ספק בכך" - כך התקבל עמיקם נורקין שנכנס היום לתפקידו כמפקד חיל האוויר. ברקע, העיבה תקרית מסוק האפאצ'י השבוע שגבתה הרוג ופצוע קשה • צפו (ביטחון)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
הטקס הנרגש ודברי הרמטכ"ל על האסון השבוע (צילומים: דובר צה"ל)

בטקס חגיגי שנערך היום (חמישי) בקריה בתל אביב, במעמד שר הביטחון ליברמן, הרמטכ"ל איזנקוט וחברי פורום המטה הכללי, נערכו החילופים בפיקוד על חיל האוויר, כשאלוף עמיקם נורקין נכנס לתפקיד זה במקומו של אלוף אמיר אשל שיסיים את 40 שנות שירותו בצה"ל.

מפקד חיל האוויר הנכנס, שמגיע לתפקידו הבכיר החדש מאגף התכנון עליו פיקד עד לאחרונה, גילה בין השאר בתוך נאומו כי "חיל האוויר של השנים הקרובות הוא חיל שיקלוט יכולות רבות, אשר ירחיבו את מוטת אחריותו".

אלוף אשל שחותם היום חמש שנים כמפקד חיל האוויר פרגן לנורקין, המפקד החדש, ואמר: "עמיקם, אנחנו מכירים היטב, מאוד אפילו. אני סומך עליך, אני יודע שתצליח, אין לי ספק בכך", והוסיף כי "בידיים שלנו יש יכולות מרחיקות וחסרות תקדים, והן בסיס בעיני לשינוי אסטרטגיית הביטחון של מדינת ישראל. יש פה נבחרת מקצועית, מסורה וצנועה מאין כמוה".

אשל ונורקין. המפקד היוצא והמפקד הנכנס, בהתאמה

ברקע הטקס הנרגש העיבה תקרית מסוק האפאצ'י השבוע בבסיס רמון בה נהרג רס"ן במיל. דודי זהר וחייל קבע נפצע קשה, זאת על אף שלאחר תאונה קודמת בטייסת זו, לפני מספר שנים, תחקרו בחיל האוויר בראשות אלוף אשל את התקלה שגרמה לה, הטמיעו את הלקחים הנדרשים וקיוו כי הן ייושמו.

הרמטכ"ל רב אלוף גדי איזנקוט, אף נדרש לכך בנאומו בטקס ואמר: "אני חושב שמפקדים, נבחנים גם באירועים מהסוג הזה. אני חושב שרואים את חיל האוויר במיטבו, באופן שבו הוא יודע לחבק את המשפחה ובאופן שהוא יודע להסתכל על העובדות בצורה נכוחה ולבדוק את הדברים בצורה מקצועית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר