"רק בספרדים אתה נוגע"

הורי ת"ת 'סנהדרין' נפגשו עם ברקת: 'מוכנים להיכנס לכלא'

ראש עיריית ירושלים ברקת הזמין את הורי החיידר הספרדי 'סנהדרין' - המיועד לפינוי - לפגישה טעונה בלשכתו. ההורים תקפו את ברקת: "למה אתה לא נוגע בסמינר גור? כי אתה מפחד מליצמן?" (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
הפגישה בלשכת ראש העיר ניר ברקת (צילום: ב.צ בקשי)

פרסום ראשון: אחרי שבועות ארוכים שראש עיריית ירושלים ניר ברקת סרב לפגוש את נציגי ההורים מהחיידר הספרדי 'סנהדרין', ת"ת שקיבל צו פינוי מעיריית ירושלים - לטובת סמינר 'הישן', אמש (חמישי) הזמין ברקת את נציגי ההורים לפגישה טעונה בלשכתו. בפגישה השתתף גם מנכ"ל העירייה אמנון מרחב.

יצוין, כי סיעת ש"ס המקומית בראשות מחזיק תיק החינוך החרדי צביקה כהן קיבלה הוראה מחבר מועצת חכמי התורה הגאון רבי דוד יוסף לעצור הכל בכדי "למנוע את גירוש ילדי ספרד". כעת, ההורים מקווים כי שר הפנים ויו"ר ש"ס אריה דרעי ימנע את הפינוי בכך שיסרב לחתום על הקצאת המבנה לטובת 'הישן'.

ההורים שהשתתפו בפגישה שחזרו ל"כיכר השבת" את מה שהתרחש במהלך הישיבה הטעונה עם ראש העיר: "הייתה פגישה קשה, אמרנו לו את כל האמת, הוא הבין שאנחנו נלחם עד הסוף", אומר אחד מההורים שהשתתף בפגישה שנמשכה למעלה משעה.

"אתה מפחד מליצמן? מתעסק רק עם ספרדים"

ההורים מספרים כי במהלך הפגישה הם תקפו את ברקת מדוע אינו מפנה את סמינר גור הצמוד, שלדבריהם במקום יש כיתות ריקות מתלמידות: "אמרנו לו, יש מבנה חצי ריק על יד סמינר 'הישן', מבנה של סמינר גור, למה אתה לא נוגע בהם? כי אתה מפחד מליצמן?!, הרי אין שם הרבה תלמידות, אתה מעז להתעסק רק איתנו הספרדים?"

"רק בספרדים אתה נוגע", הפגנת תלמידי סנהדרין מול לשכת ניר ברקת

לדבריהם, במהלך הפגישה ברקת התבטא ואמר "תנו לי חלופות, אני מבין את המצוקה שלכם. אם אני אדע שילדים יעזבו את התלמוד תורה בגלל המעבר, זה משהו אחר, אבל במצב הנוכחי אני כן בעד שתעברו לבית וגן".

"אנחנו לא מסכימים", הגיבו לו ההורים בזעם: "אנחנו מוכנים להיכנס לבית סוהר בשביל זה, אנחנו לא מוכנים לפשרה".

ברקת סיפר להורים כי "צביקה כהן בעימות איתי, עשיתי את זה כנגד רצונו".

תקווה ההורים הספרדים: אריה דרעי (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)

"ברקת הציע לנו", מסר אחד ההורים, "שאת הגנים נשאיר ברוממה וחלק מהתלמוד תורה יעברו לבית וגן. אמרנו לו שאין סיכוי, זה לא ריאלי, איך התלמידים ילמדו עם הבנות באותו מבנה, לא הגיוני".

"קרויזר הוא ראש העיר, לא אתה"

"אמרנו לברקת בצורה חד משמעית" מספר הורה שהשתתף בפגישה: "אנחנו לא נוותר. נצא למלחמת עולם על הדבר הזה, אנחנו מוכנים להיכנס לכלא".

במהלך החודש האחרון מפנים ההורים חלק גדול מהזעם כלפני יועצו החרדי של ראש העיר, אברהם קרויזר, לדבריהם הם סרבו שהוא ישתתף בפגישה המשותפת עם ברקת: "לא הסכמנו שקרויזר ישתתף בפגישה, הסברנו לברקת שאנחנו לא חוששים ממנו ומכל האיומים שלו. יש לנו הקלטות של איומים שהוא שלח לנו. אמרנו לברקת: קרויזר הוא ראש העיר, לא אתה".

"הוא ראש העיר", אברהם קרויזר (צילום: שלומי כהן)

לדבריהם, בסיום הפגישה ברקת הבטיח לשבת ולהיפגש שוב עם הדרג המקצועי.

אברהם קרויזר מסר בתגובה ל"כיכר השבת": "אני בצפון מיום רביעי. וכבר ישבתי לפני כשבועיים עם ועד ההורים במשך כמה שעות. יחד עם סגן ראש העיר צביקה כהן. אני משרת את ירושלים ואת הציבור החרדי כיועץ ראש העיר כבר תשע שנים, ומודה על הזכות שאחריות רבה לצידה ומתפלל להמשך סיעתא דשמיא לטובת הציבור".

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: "עיריית ירושלים נערכת לסבב מבנים כולל לקראת שנת הלימודים כדי להבטיח שלכל תלמיד ותלמידה בירושלים יש מקום לימודים ראוי. העברת סנהדרין למקום אחר הנו חלק מהמהלך שבא להבטיח שלילדי סנהדרין יהיה בית ספר מעולה, רחב ידיים כראוי לאיכות הלימודים במקום. השיקול המכריע של העירייה למעבר סמינר הישן למקום שמתפנה הוא לתעדף מוסדות שנותנים מענה למצוקת הבנות הספרדיות, כפי מדיניות ראש העיר בשנים האחרונות יחד עם סגן ראש העיר ומחזיק תיק חינוך חרדי צביקה כהן.

עיריית ירושלים תוודא שבית הספר סנהדרין ימשיך לפעול במתכונתו ללא שינוי בכל מקום אחר עליו יוחלט להעבירו, כדי להבטיח את המשך התפתחותו לטובת התלמידים ומתוך ראייה רחבה למען כלל ילדי ירושלים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר