הותר לפרסום

שני אחים תומכי דאע"ש נחשפו ונעצרו

השב"כ והמשטרה עצרו שני אחים תושבי אום אל פאחם שנשבעו אמונים לארגון הטרור הקיצוני ואף ניסו למצוא דרכם כדי להצטרף לפעילות הארגון במלחמה בסוריה (צבא וביטחון)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: דוברות המשטרה)

הותר לפרסום כי בפעילות משותפת של שירות הביטחון הכללי ומשטרת ישראל /הימ"מ וימ"ר חוף, נעצרו במהלך חודש האחרון שני אחים תומכי המדינה האסלאמית, אזרחים ישראלים, תושבי אום אל פחם.

במהלך חיפוש בביתם של השניים אותר על גג הבית רובה מאולתר מסוג קרל גוסטב.

שני האחים העצורים, הנם תושבי אום אל פחם: מחמוד עבד אלכרים קאסם ג'בארין, בן 25 ונעים עבד אלכרים קאסם ג'בארין, בן 20.

ממצאי החקירה, לרבות מספר רב של תמונות אשר נתפסו ברשותם, חיזקו את החשדות כי השניים תומכים ברעיונות ובאידיאולוגיה של ארגון המדינה האסלאמית.

במסגרת החקירה התקבל מידע לפיו מחמוד התכוון לצאת מהארץ, על מנת להצטרף לארגון המדינה האסלאמית בסוריה.

לצורך זה עמד מחמוד בקשר עם פעיל המדינה האסלאמית בסוריה (תושב אום אל פאחם לשעבר), שהצטרף ללחימה בשנת 2014, הוא אשר היה גם אמור לסייע לו לצאת לסוריה.

עוד העלתה החקירה כי נעים נשבע אמונים לראש ארגון המדינה האסלאמית, "אבו בכר אלבגדדי", ובכך ראה עצמו כפעיל בארגון המדינה האסלאמית.

היום (ו') הגישה פרקליטות מחוז חיפה לביהמ"ש המחוזי בחיפה כתב אישום המייחס למחמוד עבירה של מגע עם סוכן חוץ, ולנעים עבירה של החזקת נשק.

שירות הביטחון הכללי רואה בישראלים תומכי ארגון המדינה האסלאמית, לא כל שכן באלו המקיימים מגעים עם פעילי הארגון ויוצאים ללחימה בשורותיו, כאיום ביטחוני חמור. לפיכך, שירות הביטחון הכללי ימשיך במעקב אחר החשודים, וינקוט באמצעי האכיפה הנדרשים במטרה למנוע את הפצת משנתו של ארגון המדינה האסלאמית בישראל, כמו גם את יציאתם של ישראלים ללחימה בשורות הארגון.

בתקופה זו מצוי ארגון המדינה האסלאמית בנסיגה ואף במצוקה במרבית זירות הלחימה. המציאות בשטח עומדת בסתירה מוחלטת לתמונה החיובית כביכול שמנסה הארגון לשקף, בעיקר באמצעות הרשת, למועמדים פוטנציאלים להצטרף לשורותיו.

יצוין, כי פעילי הארגון השוהים בזירות הלחימה, חשופים לסכנת חיים מתמדת, תוך שהם מתמודדים עם תנאי מחייה קשים ביותר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר