הנשיא טראמפ קשוח מתמיד

"הפתרון הצבאי לצפון קוריאה - חמוש, דרוך ומוכן במלואו"

חילופי האיומים בין קים הצפון קוריאני לבין טראמפ האמריקני: אחרי הצהרת הדיקטטורה ש"ארה"ב תספוג תבוסה משפילה שתביא לסופה", מזהיר אותה נשיא ארה"ב אם "תפעל בטיפשות" (בעולם)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
הנשיא טראמפ (צילום: הבית הלבן)

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ממשיך בקו התוקפני ואף מחריף אותו. בחשבון הטוויטר שלו הוא צייץ היום (שישי): "פתרון צבאי חמוש ומוכן לפעולה במלואו, אם צפון קוריאה לא תפעל בחוכמה".

במסיבת עיתונאים שערך אתמול טראמפ במהלך חופשתו בניו ג'רזי הוא הזהיר את הדיקטטורה המסוכנת: "אני מציע להם להתעשת. או שהם יהיו בצרות שמעט מאוד מדינות היו בהן. צפון קוריאה צריכה להיות מאוד לחוצה אם היא תתקוף את ארה"ב". הוא אף הוסיף כי "לא הייתי מספיק תקיף עם צפון קוריאה כשאמרתי שאמלא אותה באש וזעם".

במענה לדבריו כי ארצו תמיד תהיה פתוחה למשא ומתן וכי על סין להיות מעורבת במהלך זה, הגיבה לכך סין הבוקר בהפניית גב לארה"ב, ובמאמר בעיתון של מפלגת השלטון בסין נכתב: "אם ארה"ב ודרום קוריאה יתקפו את פיונגיאנג וינסו להפיל את המשטר - סין תמנע זאת. רק אם צפון קוריאה תתקוף ראשונה, בבייג'ינג יישארו ניטרליים", הודגש.

אלו הטילים שצפון קוריאה מאיימת לשגר לארה"ב (צילום: מתוך יוטיוב)

כזכור, ההתחממות הנוכחית בין שתי המעצמות החלה בעקבות פרסום דו"ח המודיעים האמריקני שקבע כי צפון קוריאה הצליחה לייצר ראשי נפץ גרעיניים מוקטנים שאותם היא עשויה להרכיב על הטילים הבליסטיים שלה, שטווח שיגורם מגיע עד למדינתו, וכן בעקבות איומיה הצבאיים לאחר מכן על האי גואם שבאוקיינוס השקט שנמצא תחת חסותה של ארה"ב.

צפון קוריאה מצידה הוסיפה שמן למדורה כשבהודעה שפרסמה הטלוויזיה הממלכתית נמסר כי "טראמפ שחרר גבב של שטויות, הוא סנילי שנכשל לתפוש את חומרת המצב המתמשך. זה מאוד מעצבן את אנשי ה-הוואסונג (הטיל הבין-יבשתי החדש של המשטר) בצבא הצפון קוריאני". עוד נאמר לאחר מכן, כי "ארה"ב תספוג תבוסה משפילה שתביא לסופה אם היא תמשיך בהרפתקה הצבאית הקיצונית, בהטלת סנקציות ובהפעלת לחץ".

האיום הנוכחי של טראמפ (צילום מסך)

השבוע התכנסו עשרות אלפי צפון קוריאנים בכיכר מרכזית בבירה פיונגיאנג כדי להביע תמיכה במנהיג קים ג'ונג און. הם הצדיעו לו על נכונותו להשיג נשק גרעיני ובירכו אותו על הרטוריקה הלוחמנית מול ארצות הברית.

האזרחים המשולהבים נשאו כרזות המשבחות את צבא צפון קוריאה והניפו אגרופים באוויר לאות סולידריות עם השליט הדיקטטור. בשלט תעמולה ענק אותו נשאו 20 בני אדם, נראו שלישיית חיילים צפון קוריאנים מוכנים לקרב ומחזיקים בידיהם רובים ורימונים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר