"שוויון" בצה"ל

חיילים חילונים סירבו לישון עם חיילים דתיים באותו חדר

חמישה חיילים מחיל התותחנים סירבו לישון באותו חדר עם חיילים דתיים - בוגרי ישיבות. שניים מהם נשפטו לשמונה ימי מחבוש ושלושה למאסר על תנאי - לאחר שהתנצלו וחזרו בהם מהמעשה (צבא)

ב. ניסני | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

בושה בצה"ל: חמישה חיילים מחיל התותחנים סירבו לישון בליל שישי באותו חדר עם חיילים דתיים - בוגרי ישיבות, ונשפטו כך נחשף ביום שישי ב'גלי צה"ל'.

שניים מהחיילים, כך לפי הדיווח של העיתונאי טל לב רם, נשפטו בבוקר יום שישי לשמונה ימי מחבוש ושלושה חיילים נשפטו למאסר על תנאי.

לפי הדיווח, החיילים התעקשו בלילה שלא לתת לחיילים הדתיים לישון בחדרם. קצין תותחנים עודכן כבר במהלך הלילה בפרטים אך הוחלט בבסיס שלא להתעמת עם החיילים בלילה ולהמתין לבוקר, אז הם נשפטו.

באשר למניע של החיילים, דיווח טל לב רם כי חלק מהחיילים אמרו שלא היה להם נעים להיות איתם בחדר, לא בא להם טוב. לדבריו, חלק מהסיפור קשור לעניינים של נוחות כמו נשוא התפילות וההשכמות.

שני חיילים מתוך החמישה טענו כי הם רוצים להיות ביחידה מעורבת, בנים בנות, וחששו שהשילוב של בני ישיבות בחדר ימנע מהם אפשרות זו.

גורמים בצה"ל אמרו לגל"צ כי הוחלט על מאסר על תנאי בלבד לשלושה חיילים מאחר והתנצלו וחזרו בהם ומאחר והם היו פחות דומיננטיים בסרבנות שהפגינו בלילה.

דובר צה"ל מסר בתגובה כי "התנהגות החיילים אינה עולה בקנה אחד עם המצופה מחיילי צה"ל, המפקדים רואים זאת בחומרה רבה ועל כן ינקטו צעדים משמעתיים נגדם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר