פינוי החיידר לטובת הסמינר

בכיר בעירייה מסביר: פינוי "סנהדרין" - הצעד הכי מתבקש

הנהלת החיידר וההורים ב"סנהדרין", ממשיכים במאבקם נגד הפינוי לטובת 'סמינר הישן', אך בכיר בעירייה מסביר ל'כיכר' מדוע הפינוי הוא הצעד הכי מתבקש ונכון לעשות (אקטואליה)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: גוגל מפות ושלומי כהן, כיכר השבת)

בזמן שראשי הנהלת החיידר הספרדי 'סנהדרין' בירושלים ממשיכים להילחם יחד עם ההורים נגד החלטת העירייה לפנותם לטובת סמינר 'הישן', ובזמן שבש"ס הודיעו כי יעשו כל מאמץ למנוע פגיעה בתלמוד תורה, בעיריית ירושלים בטוחים שההחלטה היא הצעד הנכון לטובת הבנות בירושלים.

לדברי בכיר בעירייה, המקורב לראש העיר ניר ברקת ומעורב בנושא: "המעבר למבנה אחר לא יפגע בת"ת בגלל שכל התלמידים מגיעים בהסעות. הדבר נבדק בכלי מדידה בשעות הרלוונטיות מהשכונות השונות".

לדבריו: "הבניין המדובר הוא גדול, מרווח ומתוחזק במיוחד. וכמובן העירייה תתמוך בהנהלה ותספק את כל הנדרש בכדי להקל על המעבר".

הבכיר התייחס למצוקת סמינר 'הישן' ואמר: "מצוקת הסמינרים באופן פיזי היא גדולה. ואנחנו נמצאים בתנופת בנייה ופתרונות לכיתות לימוד לכל הסמינרים. סמינר בנות אלישבע נבנה בשכונת רמות. סמינרים נוספים ברמת שלמה ועוד.

"מצוקת הסמינר הישן, שכשמו כן הוא, הגדול והוותיק בעיר, היא הגדולה והקשה מכולם. בנוסף לכך מנהל הסמינר פועל יד ביד עם המערכת העירונית בקבלת תלמידות ובפתיחת כיתות נוספות. הבניין יביא לפיתרון עבור למעלה מ-600 בנות".

לדבריו: "המבנה יאפשר השלמת פיתוח ובניה נוספת למוסד שחסרים בו כעת כ-6,000 מ"ר לפי פרוגרמה של משרד החינוך, ובכך נחסוך גם משאבים כספיים וגם ניצול מירבי של קרקע ציבורית שחסרה מאד בירושלים".

"צריך לזכור", מוסיף הבכיר, "שהסמינר הישן ייחודי בכך שהוא היחיד שיש לו 300 בנות תיכון חינוך מיוחד שזוכות גם לשילוב וזקוקות לצרכים היחודיים שלהם".

כזכור, ביום שישי פורסם לראשונה ב"כיכר השבת" כי ראש העיר ניר ברקת זימן לפגישה את נציגי ההורים בת"ת סנהדרין, במהלך הפגישה אמרו ההורים לראש העיר: "יש מבנה חצי ריק על יד סמינר 'הישן', מבנה של סמינר גור, למה אתה לא נוגע בהם? כי אתה מפחד מליצמן?! הרי אין שם הרבה תלמידות, אתה מעז להתעסק רק איתנו הספרדים?".

"אמרנו לברקת בצורה חד משמעית", סיפר הורה שהשתתף בפגישה, "אנחנו לא נוותר. נצא למלחמת עולם על הדבר הזה, אנחנו מוכנים להיכנס לכלא".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר