העלייה להר הבית

הראשון לציון תקף: "בא חבר כנסת ומתריס" • צפו

הגאון רבי ציון בוארון והראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף יצאו במחאה חריפה נגד העולים להר הבית • "אין להם שכל להבין את הדברים האלו, לצערנו הרב, והם ככה עולים" • צפו (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: כיכר השבת)

הראשון לציון והרב הראשי הגאון רבי יצחק יוסף יצא אמש (מוצאי שבת) במתקפה חריפה נגד העולים להר הבית, גם אלו בחזות חרדית שנכנסים להר ומסתכנים באיסור כרת.

הדיין הגאון רבי ציון בוארון, שמסר את השיעור המקדים, התייחס תחילה לנושא ותקף את העולים להר ואמר כי הם מסתכנים באיסור כרת וגם מגבירים את האנטישמיות וגורמים לשפיכת דם.

אחריו דיבר הראשון לציון וסיפר כי בתשעה באב אמרו בגאווה שעלו למעלה מאלף אנשים להר הבית, בהם אנשים לבושים בלבוש של חרדים. "צילמו אותם מאחורנית", אמר הרב.

"בחול המועד פסח האחרון", סיפר הרב, "היינו הרבנים הראשיים בכותל המערבי בברכת כהנים, ניגש אלינו איזה חבר כנסת אחד, לא רוצה להגיד את שמו, בא ומתריס, בפני הרבנים, עכשיו אני חוזר מהעלייה להר הבית, עלו איתי כך וכך, ככה מדבר, איזה חוצפה, אתה יודע שהרבנים הראשיים לדורותיהם כולם אסרו את זה".

ל"כיכר השבת" נודע כי מדובר בחבר-הכנסת יהודה גליק (הליכוד) אשר פועל רבות למען העלייה להר הבית.

הרב מנה את שמות הרבנים הראשיים שאסרו את העלייה להר הבית, חוץ מפוסקי הדור שגם כן אסרו, ואמר כי "כל גדולי הרבנים כולם - אסרו, אז עם כל הכבוד לרבנים שלהם, יש להם רבנים, לא הגיעו לגדולי התורה האלה, מישהו מהם הגיע לגדולי תורה כמו הרב אוירבך, כמו הרב אלישיב, כמו מרן?.

"יש להם תורה, אבל לא כמו מרן, לא כמו הרב אלישיב, לא כמו הרב אוירבך, לא כמו הרב אברמסקי, הרב משה פיינשטיין, הסטייפלער, הרב שך, גדולי עולם, כולם אסרו, הם באים באיזה עוז ...החבר כנסת הזה אמר לנו: 'עלינו להר הבית', אתה יודע שהרבנים הראשיים אוסרים את זה, אתה בא ככה ומתריס?".

"גם עכשיו בתשעה באב באים בגאווה, שעלו להר הבית", הוסיף הראשון לציון, "זה פירצה חמורה כמו שהרב הזהיר על זה, יש בעיה של ספק".

הגר"י יוסף הוסיף כי "יש נקודה, הרבה תיירים, מגיעים לכותל המערבי ועולים בשביל הזה של הר הבית, הם רואים דתיים נכנסים לשם עם כיפות, הם חושבים שזה מותר, נכנסים לפניי ולפנים בלי תפילה בלי שום דבר. תגיד אלו טבלו, תגיד אלו יודעים איפה הגבול - נניח, זה לא נכון, נניח - אבל הם יודעים, כל השאר שנכנסים שמה, לא יודעים כלום, סומכים על הדתיים שנכנסים, נכנסים אחריהם. אתה מכשיל את הרבים.

"כל כלה אצליהם עולה לכותל המערבי עם כל השושבינים, ילדים ילדות, עם האמא עם החמה, מה זה? עם הצלמים, צלמות, עולים להר הבית, עולים, נכנסים. איך מותר? תגיד אולי הכלה טבלה, מה עם כל האחרים, איך מתירים דבר כזה? זו פירצה חמורה ביותר, איך יש להם את העוז לצאת נגד כל גדולי ישראל? חינכו אותנו, אנחנו מתבטלים לגדולי ישראל, איזה גדולי ישראל? גדולי ישראל האמתיים, הולכים מחתימים כל מיני ר"מים מישיבות הסדר, הנה יש כמה עשרות רבנים. מה אתם משווים אותם, עם כל הכבוד, משווים אותו לכל גדולי התורה האלו? מי מתקרב לגדולי התורה האלו? אין להם שכל להבין את הדברים האלו, לצערנו הרב, והם ככה עולים".

לסיום אמר הראשון לציון כי "זה כאב, הדבר הזה כאב לרב בוארון, הוא אמר שהוא רוצה לבוא לכאן לדבר על זה ולהזהיר את הציבור על הפירצה הזאת שנהיה גם אצל החרדים, לכן להיזהר להזהיר, כל מי שמזהיר ירבה שלומו כנהר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר