הפגנת ניאו-נאצים

נעצר החשוד בדריסת המפגינים בוירג'יניה

המשטרה המקומית עצרה את המפגין הניאו נאצי שדרס אישה למוות ופצע עוד 19 נוספים כשדהר עם רכבו אל תוך הפגנה נגד הניאו נאצים וארגוניהם. עוצר הוטל על העיר (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: מתוך טוויטר)

הפגנות בין ניאו נאצים למתנגדיהם בעיר שארלוטסוויל שבמדינת וירג'יניה בארצות הברית הפכו למרחץ דמים כשניאו נאצי דהר עם רכבו לתוך המפגינים והביא למותה של אישה ופציעתם של רבים. הדורס שזהותו אושרה הבוקר, ג'יימס אלכס פילדס, צעיר בן 20 מאוהיו, האיץ עם מכונית הדודג' שלו לתוך ההמון כשהוא חוזר אחורה ודורס שוב.

"הוא דהר עם הרכב, רמס מפגינים וחזר אחורה כדי לדרוס עוד אנשים" סיפרו עדי הראייה לאירוע הדריסה. באירוע נהרגה אישה בת 32 ונפצעו כ-19 נוספים.

ניק מקארתי, עד ראייה שהיה במקום, סיפר לאחד מכלי התקשורת המקומיים: "נהג רכב בצבע כהה האיץ לעברם, ממש מהר, ופגע במפגינים. הוא דרס אותם, ואז חזר ברוורס כדי לפגוע בהם שוב. אחת הנערות שהוא דרס ניסתה לקום אחרי הפגיעה - ואז הוא נסע לאחור ודרס אותה שוב. אני מקווה שהשוטרים יתפסו את הטרוריסטים האלה".

בעקבות מעצרו של הדורס והמשך המהומות - אישרה מועצת העיר למשטרה המקומית להטיל עוצר על העיר. במקביל דווח כי מסוק משטרתי שהיה בדרכו למקום התרסק באזור מיוער כ-15 ק"מ מהעיר, ושני השוטרים שהיו עליו נהרגו במקום.

הדורס ג'יימס אלכס פילדס והרכב

סמנתה, אמו של החשוד בדריסה, סיפרה בראיון לסוכנות הידיעות AP כי ידעה שבנה הולך למצעד. "ביקשתי ממנו שייזהר ושיפגין בצורה שלווה", אמרה והוסיפה: "אני מנסה להתרחק מהשקפותיו הפוליטיות ולא להיות יותר מדי מעורבת. חשבתי שההפגנה אתמול נוגעת איכשהו לדונלד טראמפ, שאינו תומך בעליונות הגזע הלבן".

המושל של מדינת וירג'יניה, חבר המפלגה הדמוקרטית טרי מקאוליף, תקף בחריפות את הפעילים הקיצוניים של "אלט-רייט", ואמר כי אין להם מקום בקהילה המקומית. בהצהרה מיוחדת שנשא בעקבות הדריסה פנה מקאוליף לפעילים: "הגעתם לכאן כדי לפגוע באנשים, והצלחתם. המסר שלי הולך להיות חד וברור - אנחנו יותר חזקים מכם. אין לכם כאן מקום, לא פה ולא בארצות הברית".

"אנחנו נמשיך לפעול למען האחדות. אני מזכיר לכולם שאנחנו אומה של מהגרים - הגיוון והפסיפס האנושי המיוחד שלנו הוא שעושה אותנו למיוחדים כל כך. לא ניתן לאף אחד להגיע לפה ולהרוס לנו. אז בבקשה, לכו הביתה ואף פעם אל תחזרו. קחו את השנאה והגזענות שלכם. קחו ממני עצה ותנצלו את המשאבים שלכם כדי לסייע לאנשים". מקאוליף ציין כי הוא שוחח עם הנשיא טראמפ ואמר: "אמרתי לו כמה פעמים שחייבים לפעול למען אחדות האזרחים ברמה הלאומית. השיח המפלג שולט במדינה, והדגשתי שיש לעצור את נאומי השנאה".

ראש העיר שארלוטסוויל, מייקל סינגר, האשים ישירות את טראמפ במתן רוח גבית לדעות קיצוניות שמחזקות את הימין הקיצוני. "אני לא מתכוון ללכת סחור סחור - אני מפנה את האשמה לבית הלבן ולאנשים שמסביב לנשיא".

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ שלח את תנחומיו למשפחות הקורבנות וכתב בטוויטר כי "מה שחשוב עכשיו זה להחזיר את החוק והסדר בעיר ולשמור על ביטחונם של החפים מפשע. אני שולח תנחומים למשפחות הנפגעים ולשוטרים שהתרסקו עם מסוקם בדרכם למקום. כמה עצוב". זמן קצר לאחר האירוע צייץ טראמפ כי "עלינו לזכור את האמת - לא משנה מה צבעו, מוצאו, דתו או השתייכותו המפלגתית של האדם - אנחנו קודם כל אמריקנים".

דבריו של טראמפ התקבלו בכעס על ידי מתנגדיו שטענו כי לא היה מספיק ברור בגינוי כנגד הניאו נאצים וכי התחמק מלדבר ישירות בשל היותם של ארגונים אלו תומכים שלו.

המהומות פרצו בעקבות עצרת מתוכננת מראש ע"י הפעילים הקיצוניים שמחו על הסרת פסל של מפקד בצבא הקונפדרציה של ארה"ב במלחמת האזרחים האמריקנית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר