הפיגוע שנכשל בשער שכם

האברך שניצל סיפר: "הרב אמר לי שמלאכים מלווים אותי"

נחמן לרנר, הוא האברך שניצל מניסיון הפיגוע בשער שכם בשבת קודש. המשטרה התקשתה לאתר אותו לאחר ששב לישיבת 'שובו בנים' והמשיך ללמוד כרגיל כי חשב שמדובר באישה לא שפויה (ארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
לרנר על רקע ניסיון הפיגוע (צילום: דוברות המשטרה)

מאז צהרי שבת קודש, שעה קלה לאחר ניסיון הפיגוע, עבדו כוחות המשטרה לאתר את האברך שניצל מפיגוע הדקירה בשער שכם.

נתן, תלמיד ישיבת 'שובו בנים', שעזר לאתר אותו, מספר ל"כיכר השבת" כי מדובר ברב נחמן לרנר, יהודי צדיק שלומד בישיבת שובו בנים בעיר העתיקה. לדבריו, הוא פנה בבוקר לאשתו והיא אישרה שאכן בעלה "אמר לה משהו בשבת שאיזו ערביה עשתה לו איזו שריטה בשער שכם".

עוד הוסיפה כי בעלה אמר שאחר-כך הוא ראה שאותה ערביה תוקפת ערבי וחשב לעצמו שכנראה מדובר באשה לא שפויה והמשיך לדרכו ללא לייחס לעניין חשיבות מיוחדת.

ניסיון הפיגוע בשער שכם (צילום: דוברות המשטרה)

הבוקר, מספר נתן, פנו אליו גורמים במשטרה שינסה לזהות את אותו אברך. הוא מספר שלקח לו זמן להגיע אליו כי הוא יושב ולומד כל היום בישיבה בעיר העתיקה ואין לו אפילו מכשיר פלאפון עליו.

אחד התלמידים שנשלח לאתר אותו בישיבה כדי שילך להעיד במשטרה מספר לכיכר כי לרנר לא הבין מה רוצים ממנו. "היה נראה כאילו לא ייחס לכך כל חשיבות", הוא מספר.

תלמיד הישיבה שאל אותו איך לא מפחידה אותו המחשבה שהוא ניצל מרצח, הוא ענה שהוא סומך על ברכת רבו הרב אליעזר ברלנד שאמר לו לאחרונה שהוא יכול ללכת רגוע משער שכם ללא שום חשש כי "מלאכים מלווים אותו בזכות שמירת העיניים".

כעת מנסים לשכנע אותו לגשת לתחנת המשטרה לאחר שהוא טוען שמדובר בביטול תורה. לצורך העניין פנו לרב ברלנד שיבקש ממנו ללכת להעיד במשטרה כדי לעזור בחקירת הפיגוע.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר