התפתחות מפתיעה במאבק הירושלמי

הגר"ח קנייבסקי הכריע בעד פינוי החיידר הספרדי 'סנהדרין'

מרן הגר"ח קנייבסקי הכריע בעד פינויו של תלמוד התורה הספרדי סנהדרין לטובת סמינר "הישן", ובכך תמך בעמדת הגר"ב סולובייצ'יק הנוגדת את עמדת החינוך העצמאי האחראי על המקום (חרדים,ארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
מרן שר התורה לצד תלמידי החיידר הספרדי (צילום: יעקב כהן, פלאש 90 וכיכר השבת)

התפתחות מפתיעה בפרשת פינויו של החיידר הספרדי "סנהדרין" בירושלים לטובת "סמינר הישן". ביממה האחרונה חתם מרן הגר"ח קנייבסקי בעד הפינוי, כך נודע ל"כיכר השבת".

מרן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי חתם ביממה האחרונה על מכתב התומך בעמדתו של הגאון רבי ברוך סולובייצ'יק, חבר ועדת הרבנים של תנועת 'דגל התורה' בירושלים, המאפשר את העתקתו של הת"ת הוותיק למקום אחר כשהסמינר הישן בראשותו של הרב ישראל לוין צפוי לקבל את המבנה שיפונה.

כזכור, חשף "כיכר השבת" את מכתבו של אביב קינן ,ראש מינהל חינוך ירושלים, להנהלת החינוך העצמאי הקובע כי יש לפנות את המבנה הוותיק ולהעתיק את מקום הלימודים למבנה חילופי בשכונת בית וגן בירושלים.

בסוף השבוע שיגר הגר"ב סולובייצ'יק מכתב לגדולי ישראל בו הוא מסביר מדוע ניתן לקבל את בקשת העירייה ולפנות את מבנה תלמוד תורה סנהדרין מהמבנה הנתון במחלוקת.

מנגד, שיגרו הנהלת החינוך העצמאי מכתב לגדולי ישראל המביע עמדה שונה ואף הפוכה בו הם מדגישים כי על התלמוד תורה להישאר במבנה הקיים במרכז העיר ירושלים.

ל"כיכר השבת" נודע כי לאחר שישבו על המדוכה ונכנסו לעובי הפרשה, הכריעו גדולי הדור לקבל את עמדת הגר"ב סולובייצ'יק לפיה תפנה הנהלת התלמוד תורה את המבנה הקיים לטובת בנות הסמינר הישן שילמדו מתחילת שנת הלימודים הקרובה במבנה זה.

ל"כיכר השבת" נודע עוד, כי בהשפעת מרן שר התורה, התחייבו בעיריית ירושלים לממן את ההסעות לילדי תלמוד התורה מכל רחבי העיר. במקביל, שר הפנים אריה דרעי הורה למנכ"ל משרדו לחתום על העברת תלמוד התורה הספרדי בעקבות החלטת הגר"ח.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר