נזק כבד לבית

הכבאים הופתעו: רק תמונת הגר"ע יוסף, ספרי הקודש והתפילין שרדו את האש

ביתו של הרב נשרף כליל - ורק תמונת מרן הרב עובדיה יוסף, התפילין וספרי הקודש שרדו. הרב במכתב לתלמידים: "תפילינו נצלו וספרי הקודש "שינו פניהם". צפו בתמונות (חדשות, ארץ)

תמונת מרן הגר"ע יוסף ששרדהנ את השריפה (צילום: באדיבות המצלם)

בשריפה שאירעה בבית הרב ציון אלול, ראש ישיבת בני עקיבא "נתיבות חיים", נשרף הבית כמעט כליל, למעט פריטי הקודש שהיו בבית ונותרו שלמים. במכתב לחברי משפחה ותלמידי הישיבה שנרתמו לגייס תרומות למימון וריהוט הבית, הודה הרב אלול: "האש הדולקת האירה את את כל הטוב המצוי בכל סובבינו ואנו מודים על כך".

השריפה בדירה שבשכונת פסגת זאב - ירושלים, אירעה בזמן שמרבית בני המשפחה שהו בשיעור תורה ואזכרה משפחתית. כאשר ילדיו של הרב אלול התקשרו לעדכן על השריפה שפרצה בבית, הוא הורה להם להימלט מהבית ולהמתין להגעת לוחמי האש, בינתיים, הבית נשרף כמעט כליל והנזק נאמד במאות אלפי שקלים.

מה שבכל זאת נותר מהבית השרוף, הפתיע את בני המשפחה ולוחמי האש, כאשר בסיום פעולות הכיבוי גילו בסלון הבית תמונת קיר של מרן הרב עובדיה יוסף זצ"ל, ןלצידה ספרי הקודש וזוג התפילין שלא נפגעו.

על אף שאיבד כמעט את כל רכושו, הרב אלול בחר לשדר מסר של אופטימיות ולנסוך אמונה בקרב תלמידיו, במכתב פומבי הודה על הנס שלא היו נפגעים בנפש, לצד הניסיון לבנות מחדש את ביתו: "ערב ט"ו באב לפני עשרים ושבע שנים התארסנו מרב ואני, היינו "חסרי כל" מבחינה חומרית אך מלאי חלומות על משפחה ומימוש ייעודים א-לוהיים. השבוע בערב ט"ו באב נסענו לשיעור תורה בירושלים והתבשרנו כי ביתנו עולה בלהבות" שחזר הרב אלול בפתח מכתבו.

"חזרנו לראות את האש אוכלת את אשר אגרנו במשך השנים. בתוך הלהבות ראינו את חסדי ה' הגדולים והעצומים -ילדינו, ששהו באותה עת בבית הבחינו בלהבות ובעשן והצליחו להימלט כולם ואף למלט את השכנים ללא נזקים פיזיים ברוך הוא וברוך שמו, הניסיון שלנו הוא הנס הגדול שלנו, מודים אנו לו על כל חסדיו"

"אחרי 27 שנים חזרנו כמעט לנקודת ההתחלה מבחינה חומרית של מטלטלין אך אנו מסתכלים בהערכה לכל מה שניתן לנו . זכינו זה לזו וזו לזה. זכינו לתשעה ילדים מתוקים בלי עין רעה ולנכד נפלא. זכינו למשפחה נפלאה ולשכנים מדהימים. זכינו לאלפי חברי אמת ואתם שלא פוסקים מלהתקשר ולעזור ולהציע עזרה"

"תפילינו נצלו וספרי הקודש "שינו פניהם", אנחנו היחידים בארץ שיש להם את ספרי הרב קוק בגרסה הכהה" התנחם הרב אלול בסיכום המכתב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר