זיהום במחלקה

פגים ב'מעייני הישועה' נדבקו בחיידק עמיד לאנטיביוטיקה

12 פגים בפגיית בית החולים "מעייני הישועה" בני ברק נדבקו בחיידק עמיד לאנטיביוטיקה ובעקבות כך המחלקה נסגרה. יולדות שצפויות ללדת פגים מועברות לבתי חולים אחרים (ארץ)

פג. אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

12 פגים בפגיית בית החולים "מעייני הישועה" בני ברק נדבקו בחיידק עמיד לאנטיביוטיקה ובעקבות כך המחלקה נסגרה, כך מדווח הבוקר (שני) "ידיעות אחרונות".

לפי הדיווח, בימים האחרונים התגלה כי אחד הפגים נדבק בחיידק עמיד לאנטיביוטיקה, מצבו קשה אך לא נשקפת לו סכנה מיידים. בדיקה נוספת גילתה כי הוא 11 פגים נוספים שלא חלו נדבקו בחיידק.

בעקבות ההידבקות הורה משרד הבריאות לסגור את הפגייה ולא לקבל פגים חדשים, זאת עד שחלק מהפגים ישוחררו ויתאפשר לבודד את יתר הפגים שנושאים את החיידק ולהעמיד להם צוות רפואי נפרד.

בעקבות סגירה המחלקה, יולדות שהיו צפויות ללדת פגים הועברו לבתי חולים אחרים וניתנה הנחייה למד"א שלא להפנות יולדות בסיכון ל'מעייני הישועה'.

ב'מעייני הישועה' הבהירו כי הם מקבלים יולדות רגילות - כרגיל וכי רק יולדות שיש חשש יילדו פגים מועברות לבתי חולים אחרים.

לפי הדיווח ב'ידיעות', ביממה האחרונה ערך בית החולים בדיקות לכל העובדים אך אלו לא הועלו דבר ומקור הזיהום בפגייה עדיין אינו ידוע.

פרופ' מוטי רביד, המנהל הרפואי בבית החולים, אמר כי "יש לנו מחסור באחיות ומחסור ברופאים, ואנחנו לא עומדים בתקנים המומלצים על ידי משרד הבריאות. צריך לזכור שחלק מהצוות הרפואי שלנו עזב לטובת בית־החולים החדש באשדוד".

לפני כחצי שנה דווח כי 18 פגים בבית החולים 'איכילוב' בתל אביב נדבקו בחיידק מסוכן, ההידבקות התגלתה כאשר אחת הפגות הועברה לבית החולים 'שניידר' בפתח תקווה לצורך ניתוח לב פתוח, שם גילו כי היא נושאת את החיידק ובבדיקה שנערכה ב'איכילוב' התגלה כי 18 פגים נושאים את החיידק.

ממשרד הבריאות נמסר כי "משרד הבריאות והיחידה הארצית למניעת זיהומים נמצאים בקשר ישיר ורציף עם מנהל בית־החולים והצוותים בפגייה".

מדוברות המרכז הרפואי 'מעיני הישועה' נמסר בתגובה:

"לאחר כשנה וחצי ללא זיהום בפגיה במרכז הרפואי שהוא השלישי בגודלו בארץ בתחום הילודה, אובחנו בשבוע שעבר מספר פגים שנדבקו בחיידק היציב לאנטיביוטיקות מסוימות המצוי בקהילה במדינת ישראל.

הפגיה נערכה באופן מיידי לטפל בנושא וניתן טיפול רפואי מתאים לפגים. כיום כל הפגים בריאים, יחד עם זאת הפגייה אינה מקבלת פגים חדשים עד שיושלם תהליך ההיערכות לקליטה".

פרופ' רביד, המנהל הרפואי במרכז הרפואי 'מעיני הישועה' הרגיע: "כיום לא נשקפת סכנה לפגים חלקם ישתחרר במהלך הימים הקרובים".

"חדר הלידה ומחלקת ילודים במרכז הרפואי פועלים כרגיל ומקבלים יולדות, כאשר צוות הרופאים והאחיות המסור של הפגייה עושה ככל יכולתו להיערך במהירות לקליטת פגים חדשים. זיהומים בפגיות הם תופעה המתרחשת בכל בתי החולים, והפגייה במעיני הישועה מצטיינת במניעת זיהומים", טוענים בבית החולים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר