בעקבות חשיפת 'כיכר השבת'

מאיר פרוש נגד 'העדה': 'האשמות שקריות, ביטויים פוגעים ומעליבים'

המסמך ההיסטורי של 'העדה החרדית' בנושא הגיוס - שנחשף ב'כיכר השבת' - ממשיך לעורר סערה. כעת, סגן השר מאיר פרוש מגיב במאמר חריף לכתבה שפורסמה ב'העדה' (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
מאיר פרוש (צילום: Miriam Alster/FLASH90)

חשיפת "כיכר השבת" על המסמך ההיסטורי של "העדה החרדית" בנושא הגיוס ממשיכה לעורר סערה כאשר המאבק מתנהל כעת בעיקר בין סגן שר החינוך מאיר פרוש יו''ר 'אגודת ישראל' בירושלים לבין חוגי העדה החרדית.

כזכור, בבטאון "העדה" נטען כי ההסכם הינו זיוף והפנו את האצבע המאשימה כלפי 'אגודת ישראל' בירושלים כמי שעומדים מאחורי פרסומו. בכתבה תקיפה גוללו בבטאון 'העדה' את התמונה המלאה, כראות עיניהם, תוך טענה כי ההסכם אינו נכון והוצא מהקשרו.

חשיפת 'כיכר השבת':

הבוקר (שלישי) בוחר סגן השר מאיר פרוש להגיב באופן חריף מעל עמודי 'המבשר' לטענות 'העדה'.

תחת הכותרת "רק את האמת" כותב פרוש בעמודו הראשון של העיתון: "בשבועות האחרונים פורסם נוסח של 'הסכם' מחודש אייר תש"ח, ועל כך פורסמה 'כתבה' בימים האחרונים, תחת הכותרת זיוף בן 70 שנה. באותה כתבה נכתב בין השאר 'המסמך ההיסטורי שנדלה כעת מתוך ארכיון מרכז אגודת ישראל'... ובהמשך נכתב...'טרם ניגש לחשיפת הבלוף הגדול מאחורי המסמך ההיסטורי שפורסם, שכאילו...'. עקב כך שהנושא טעון, הכתבה כוללת הטחת ביטויים פוגעים ומעליבים, וגם אשמה של זיוף".

"להווי ידוע", כותב פרוש, "הח"מ מכיר את קיומו של מסמך ההסכם כ-20 שנה, הוא לא נדלה כעת מהארכיון לפרסמו, ולח"מ יש גם כמה עדים, שבפניהם אמר לפני מספר שבועות, לאלה שסיפרו לו, על כך שהם מצאו מסמך משנת תש"ח, שעבורו, אין זה חידוש, ואף מכיר את המסמך שנים רבות. ועל כן, הנסיון לייחס את פרסום 'מסמך ההסכם' לח"מ, הינו שקר".

סגן השר ממשיך וכותב כי "באותה כתבה אף נכתב, 'הרי המפלגות החרדיות, הם אלו שניסחו את החוק המזעזע והחליטו להפקיר... וכל זאת ללא דעת תורה, ללא שהתקיימה אף ישיבה אחת בין רבני'... גם זה שקר".

"הכתבה גם עוסקת בהחלטות שהתקבלו על ידי רבנים ממועצת גדולי התורה בשנות כינון המדינה, וכאסמכתא מצוטט ספר מסוים. מאחר ומדובר באישים שאינם בחיים, אסתפק בהפניה למאמר של הח"מ בביטאון המודיע מיום י"א סיון תשנ"ה, ובתוספת לכך, קטע נוסף מהח"מ, שפורסם שם מספר ימים לאחר מכן", כותב סגן השר.

לסיום, כותב מאיר פרוש: "יש בכתבה הנ"ל עוד דברים שיתכן ונדרשת עליהם תגובה, אך מפני כבוד הציבור, אמנע את עצמי כעת מזה. אך על הנ"ל, יש חובה וגם הכרח, וד"ל".

יצויין כי ללא כל קשר לכאורה מחריף בשבועות האחרונים המתח בין סיעת 'שלומי אמונים' לבין חוגי 'העדה החרדית' זאת על רקע משבר 'טרה', חברת מוצרי החלב, שהייתה עד לא מכבר תחת כשרות בד"צ 'אגודת ישראל' (המזוהה עם פרוש) ועברה לאחרונה לעמוד תחת הכשר בד"צ העדה החרדית.

במאמר חריף תקף עיתון 'המבשר' לפני מספר ימים את התנהלותם של בד"צ העדה החרדית שהשיגו גבול וחתרו, לטענתו, במאמץ להעביר את טרה תחת כשרותם בשל אינטרסים כספיים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר