קריסת הגשר ליד בני ברק

לפני הפגיעה: נהג המשאית תועד נוסע עם המנוף מורם

מצלמות התנועה של נתיבי ישראל תיעדו דקות לפני האירוע אמש את המשאית עם המנוף הפתוח שהביא לקריסת הגשר ולמותו של הנהג, אליחי טודרי, שנלכד בתא הנהג ללא סיכוי לשרוד (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
המשאית עם המנוף ליד גבעת שמואל (צילום: נתיבי ישראל)

נהג המשאית, תושב חולון בן 58 שנהרג בנפילת הגשר ליד בני ברק, תועד אמש (יום ב') דקות לפני הפגיעה הקטלנית בגשר הולכי הרגל בכביש 4. בצילום מגבעת שמואל נראה היטב המנוף הלא-מקופל שהביא לקריסת חציו של הגשר.

הגשר קרס על תא הנוסעים במשאית ולנהג לא נותר סיכוי. כעבור שעות הושלם החילוץ הסבוך והכביש נפתח מחדש לפנות בוקר. מחברת נתיבי ישראל נמסר הבוקר כי "תחקיר ראשוני של האירוע על ידי גורמים מומחים קבע כי עוצמת הפגיעה הרבה מאוד שבה פגע מנוף המשאית היא זו שגרמה להפלת הגשר".

הבוקר הותר לפרסום שמו של אלי חי טדרי, נהג המשאית שנהרג. למרבה הטרגדיה בת זוגו הגיעה אמש לזירה וסיפרה לאנשי ההצלה בשטח כי קבעה להיפגש איתו בערב. היא סיפרה עוד כי דיברה איתו בטלפון תוך כדי הנסיעה ומיד הבינה שהוא זה שנפגע בתאונה הקשה.

כזכור, קצת לפני השעה שמונה בערב נשמע קול נפץ חזק על כביש 4, בין בני ברק לגבעת שמואל, כשגשר רמת אלחנן הסמוך לגשר קוקה קולה קרס כתוצאה מפגיעת משאית. הנהג נלכד במשאית, ובמשך שעות עסקו כוחות ההצלה במאמצים לחלצו, תוך חשש כבד לחייו. אחרי חצות נקבע מותו של הנהג. שוטר נפצע באורח קל תוך כדי ניסיונות החילוץ. מדובר בגשר בו עוברים הולכי רגל רבים כמו גם רכבים רבים כך שהתוצאה על כל הטרגיות שלה היא נס גלוי אל מול האסון שיכל לקרות.

זירת האסון (צילום: קבוצת 'מדברים תקשורת')

כביש 4 נחסם לתנועה בשני הכיוונים במשך שעות ארוכות, פקקי ענק נוצרו בכל האזור, וכדי להקל על העומסים הוסרו מעקות הבטון המפרידים בין הנתיבים כדי לאפשר לנהגים שנסעו בקטע החסום לצאת מהמקום ולנסוע בכיוון ההפוך. עבודות פינוי הגשר נמשכו עד לפנות בוקר, ולאחר שהסתיימו - כביש 4 והצירים באזור נפתחו מחדש לתנועה.

הבוקר נמסר מחברת נתיבי ישראל כי "פתיחת הכביש התאפשרה בכפוף לאישור מהנדסי גשרים ותשתיות במקום, אשר ערכו את כלל הבדיקות הנדרשות. הפינוי המהיר התאפשר בזכות מבצע הנדסי מאומץ ומורכב, שכלל שיתוף פעולה בין מספר גופים, בהם משטרת ישראל, כיבוי ופיקוד העורף".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר