ב-3 ימים בלבד

הוארך מעצרו של ראאד סאלח: "מעמידים את הקוראן לדין"

גם היום נוהג בית המשפט באופן מקל במנהיג הפלג הצפוני ש התנועה האסלאמית החשוד בהסתה לאלימות, לאחר שבית המשפט העליון כבר נהג כך כשהפחית בעבר מעונשו (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
ראאד סלאח, אשתו אום וח"כ זחאלקה (צילומים: דניאל אליאור, ynet)

בבית משפט השלום בראשון לציון הוארך עד ליום חמישי מעצרו של מנהיג הפלג הצפוני בתנועה האסלאמית ראאד סלאח.

כזכור, הוא נעצר הלילה בעקבות ראיונות לשלוש רשתות שידור ערביות לאחר רצח השוטרים בהר הבית בחודש שעבר, בחשד לעבירות של 'הסתה לאלימות ולטרור' ו'תמיכה, חברות או פעילות בהתאחדות בלתי מותרת'.

בראיונות הללו שיבח סאלח את פעילותם של המחבלים, והגדיר אותם כ'שהידים'. החשוד המתהדר כידוע בתואר שייח' אף חשוד בשני מקרי הסתה לאלימות ולטרור נוספים, מלפני שנה.

במהלך הדיון היום בבית המשפט סיפר סלאח: "אמרתי לחוקרים שאני מלמד במסגדים ואמרתי להם שאלה תובנות איסלאמיות שאנו מקבלים אותן מהקוראן הסוני".

"אתם לא מעמידים אותי לדין, אתם מעמידים לדין את הקוראן. מה שאתם עושים הוא ביטוי להמשך הרדיפה של הציבור שלנו על ידי הממשלה הישראלית, זו רדיפה פוליטית. זה ניסיון לעשות משהו לתקשורת כדי שזו תדבר על המעצר שלי", הוסיף.

רק בינואר האחרון השתחרר סלאח מכלא רמון, בו ריצה עונש מאסר של תשעה חודשים בגין הסתה לאלימות והסתה לגזענות. תחילה נגזרו עליו אז 11 חודשי מאסר, אך לאחר הגשת ערעור החליטו שופטי בית המשפט העליון כי יש להקל בעונשו, והפחיתו את תקופת מאסרו לתשעה חודשים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר