נחלץ להגנת טראמפ

יאיר נתניהו המעיט בסכנת הנאציזם וכונה "נתניהו יוגנד"

ח"כ מיקי רוזנטל הדביק היום ליאיר נתניהו את שמם של נוער היטלר שהיה "היטלר יוגנד", זאת בתגובה לדברי בנו של ראש הממשלה שהמעיט בסכנת הניאו נאצים בארצות הברית (ברנז'ה)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
יאיר נתניהו עם הוריו (צילום: Kobi Gideon GPO/FLASH90. תמונה ראשית: מארק ישראל סאלם, לע"מ)

בעקבות פיגוע הדריסה הרצחני בעצרת בווירג'יניה שבארה"ב לפני מספר ימים, כתב יאיר נתניהו בנו של ראש הממשלה כי המפגינים הניאו-נאצים "שייכים לעבר", בעוד ארגוני השמאל הקיצוני האמריקניים 'אנטיפה' ו'בלק לייבס מאטר' ש"שונאים את המדינה שלי נהיו דומיננטיים".

בדבריו אלו הוא בא להגנתו של הנשיא טראמפ שגינה אמש את שני הצדדים המעורבים באלימות במדינה - הימין הקיצוני והשמאל הקיצוני גם יחד.

בתגובה לכך, צייץ היום (רביעי) חבר הכנסת מיקי רוזנטל מ'המחנה הציוני' את הכינוי "נתניהו יוגנד", בדומה ל"היטלר יוגנד" (נוער היטלר), תנועת הנוער הנאצי שפעלה בגרמניה בתקופת שלטון אדולף היטלר.

הציוץ הבוטה של ח"כ מיקי רוזנטל (צילום מסך)

התבטאותו זו של רוזנטל עוררה פרץ של רגשות. כתב חדשות 10 עקיבא נוביק כינה את הציוץ של רוזנטל ''הציוץ המכוער של היום'', ואיש הימין שמעון ריקלין כתב: ''רוזנטל. התחרפנת? תמחק. לא מתאים לך. עזוב את הנאצים בצד. מצער שיש חבורה שחושבת שהיא זו שתקבע מתי מותר להשוות לנאצים ומתי לא לדעתי תמיד לא. כל הברנז'ה שותקת, איזו צביעות''.

הביקורת כנראה עשתה את שלה: ח"כ רוזנטל מחק את הציוץ ואף כתב: "חשבתי על זה שוב. אני מקבל את הביקורת באהבה, מתנצל ומוחק את הציוץ. סליחה מכל מי שנפגע''.

בפוסט המלא שלו כתב יאיר נתניהו: "כדי לשים את הדברים בפרספקטיבה, אני יהודי, אני ישראלי, הניאו-נאצים החלאות בווירג'יניה שונאים אותי ואת המדינה שלי. אבל הם שייכים לעבר. הגזע שלהם גוסס. הבריונים של ארגון השמאל 'אנטיפה' וארגון Black Lives Matter ששונאים את המדינה שלי (וגם את אמריקה לדעתי) בדיוק באותה מידה, הופכים חזקים יותר ויותר והופכים מאוד דומיננטיים באוניברסיטאות בארה"ב ובחיים הציבוריים".

מגיש תביעת הדיבה נגד יאיר נתניהו (צילום: מתוך פייסבוק)

לאחרונה עולה לכותרות שוב ושוב בנו זה של ראש הממשלה, שהחליט כנראה לצאת אל אור הזרקורים בין השאר בפרסום פוסטים בעמוד הפייסבוק שלו בו הוא מביע את דעותיו באופן חופשי.

אחד האחרונים שבהם, בו תקף את מכון המחקר השמאלני 'מולד' אף הוביל להגשת תביעת דיבה נגדו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר