חשש בישראל: איראן תייצר טילים בלבנון

גורמי מודיעין ישראלים חוששים כי איראן בונה מפעל לייצור טילים בלבנון. תצלומי לווין מוכיחים כי מפעל כזה נבנה כבר זמן רב, ובנייתו עשויה להסתיים לקראת סוף השנה הנוכחית (בעולם)

תמונת הלוויין עם מפעל הטילים (צילום: imageSat)

גורם ביטחוני בכיר בישראל טוען היום (רביעי) כי ישראל עוקבת בדריכות בחודשים האחרונים אחר המעורבות האיראנית באזורינו ואחר כוונתה של איראן לבנות מפעל של טילים בלבנון. לדברי הבכיר, האיראנים פועלים להקים את המפעל בלבנון בעקבות יכולת הסיכול וחופש הפעולה הישראלית במעברי הגבול שבין סוריה ללבנון.

חברת "אימג'סט" המפעילה את הלוויין הישראלי "ארוס בי" פרסמה אתמול (שלישי) תמונות לוויין המציגות מפעל טילי סקאד הנבנה בסוריה. מניתוח התמונות על ידי גורמי מודיעין עולה כי המפעל אכן נבנה והוא זהה למפעל טילים איראניים שנבנה בטהרן.

המפעל שהולך ונבנה מציג לכאורה יכולת של אחסון טילים תת-קרקעיים בוואדי ג'הנם בסמוך לעיירה בניאס בצפון סוריה. התמונות מוכיחות כי בניית המפעל החלה בשנה שעברה וצפוייה להימשך לפחות עד סוף השנה הנוכחית.

עוד עולה מניתוחי מומחי המודיעין כי תצורתו של המפעל זהה למפעלים דומים שנבנו באיראן דבר המציע על מעורבות איראנית בהתחמשות המקומית והתערבות בלחימה בסוריה.

ראש המוסד יוסי כהן אמר בתחילת השבוע בסקירה ביטחונית שניתנה לשרי הקבינט המדיני ביטחוני כי "איראן ושלוחותיה נמצאות בסוריה, לבנון, עירק ותימן, התהליך המרכזי שמתחולל היום במזרח התיכון הוא התפשטות איראנית באמצעות כוחות איראניים ושלוחות מקומיות, המתבססות במדינות רבות. במקומות שבהם מצטמצמת נוכחות דאע"ש, פועלת איראן למלא את החלל", דברי ראש המוסד.

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לדבריו של ראש המוסד ואמר כי דבריו מהווים הוכחה ברורה לכך שהנחת היסוד בהסכם הגרעין שנחתם עם איראן הייתה שגויה מעיקרה וכי ישראל אינה מחויבת להסכמים הבינלאומיים עליה חתמה איראן: "ישראל תמשיך לפעול בנחישות ובמגוון דרכים כדי להגן על עצמה מאיומים אלו", אמר ראש הממשלה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר