לקראת מלחמה?

בארה"ב מסבירים לאזרחים: כך תינצלו ממתקפה רדיואקטיבית

העימות המחריף בין ארצות הברית לצפון קוריאה, מגביר את החשש משימוש בפצצות גרעין. האתר הרשמי של ממשלת ארצות הברית פרסם המלצות כיצד להתגונן מפני מתקפה כזו (בעולם)

(צילום: שאטרסטוק)

קולות המלחמה בין ארצות הברית וצפון קוריאה והאיומים ההדדיים לשימוש בפצצות גרעין, הכניס ללחץ את התושבים באי 'גואם' שבאוקיינוס השקט ששליט צפון קוריאה קים ג'ונג און איים לשגר אליו טילים בליסטיים ופצצות גרעין לאי האמריקני. ממשלת ארצות הברית המפרסמת באתר האינטרנט שלה טיפים לאזרחים דוגמת הימנעות מכניסה לאזורי אסון, פרסמה באתר המלצות כיצד יש לנהוג במקרה שנפגעתם במתקפה רדיואקטיבית.

בהמלצות באתר נכתב כי במקרה של פגיעה על הנפגעים לשטוף את השיער "עם שמפו או סבון ומים, אך אל תשתמשו במרכך, משום שהוא יקשור חומר רדיואקטיבי לשערכם וימנע ממנו להישטף".

על פי ההמלצה באתר, לאחר מתקפה רדיואקטיבית יש להתקלח במהירות האפשרית בצורה יסודית עם מים וסבון. האזרחים נדרשים לעשות שימוש במים רבים ובסבון, אך לא לשפשף את העור בצורה חזקה בכדי לא לגרום לשריטות בעור.

על פי ההמלצה, השכבה החיצונית של העור היא זו שסופגת את מירב החומרים המסוכנים. עוד נכתב בהמלצות כי יש לפשוט במהירות את הבגדים, לאטום אותם בשקית ולהרחיקם מבני אדם ובעלי חיים.

במידה ואינכם נמצאים בקרבת מים, יש לנגב במהירות את העור שנחשף לפגיעה באמצעות מגבון או מגבת נקייה ורטובה.
כאמור, אלו ההמלצות של הממשל האמריקאי לנפגעים במתקפה רדיואקטיבית. התקווה בקרב תושבי גואם היא כי ההמלצות יישארו בגדר המלצה בלבד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר