מחממים יחסים: טורקיה ואיראן מתקרבות

רמטכ"ל איראן הגיע השבוע לטורקיה כחלק מהידוק היחסים בין המדינות. עסקת נפט בשווי מיליארדי דולרים נחתמה בין המדינות שמוצאות אינטרס משותף בסוריה (העולם הערבי)

איראן. אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

לראשונה מאז המהפכה האסלאמית בשנת 1979 ביקר אתמול (רביעי) רמטכ"ל צבא איראן מוחמד באקרי בטורקיה, הביקור נערך ימים ספורים לאחר חתימה על עסקת נפט ענקית בין המדינות.

הרמטכ"ל האיראני שוחח ארוכות עם ראשי הצבא הטורקי באשר לשיתופי פעולה אפשריים להתמודדות עם המשבר בסוריה.

הביקור מסמל התחממות של ממש ביחסים בין אנקרה לטהרן, טורקיה שיחסיה עם ארצות הברית בתקופה האחרונה עלו על שרטון בעקבות התמיכה האמריקאית בכורדים בסוריה, מרעה בכך עוד את היחסים עם המעצמה המערבית.

אמנם טורקיה ואיראן תמכו בצדדים שונים בלחימה בסוריה, אך טורקיה חששה שסיוע של האיראנים למורדים יחזק את הכאוס במדינה ובכך יגדל כוחם של הכורדים ועל כן היא בחרה לחבור לאיראנים. בשל כך היא מחזקת את קשריה את הציר רוסיה – איראן, ומנסה לשמור על האינטרסים שלה.

הרמטכ"ל האירני אמר עם נחיתתו השבוע בטורקיה: "לא היו ביקורים מסוג זה בין שתי המדינות במשך תקופה ארוכה, אבל בהתחשב בהתפתחויות האזוריות ובסוגיות הביטחון - אבטחת הגבול והמלחמה בטרור - היה צורך בביקור כזה".

בתוך כך טורקיה מנסה לחזק את כוחה הצבאי ובחודש שעבר הודיעה כי היא במגעים לרכוש סוללות טילי 400 S מתוצרת רוסית, ולטענת ארדואן העסקה כבר נחתמה בחודש ביולי.

הטורקים חוששים מהחימוש של הכורדים על ידי האמריקאים, אך בארצות הברית מבינים את הרגישות והבהירו כי הכורדים יחומשו בנשק קל בלבד, וההתחמשות אינה כוללות רובים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר