סערת פינוי החיידר הספרדי

העירייה פנתה לבג"ץ: אשרו את פינוי סנהדרין באופן דחוף

דרמה משפטית ופוליטית בפרשת מעבר ת"ת סנהדרין בירושלים: עיריית ירושלים עתרה לבג"צ בפנייה דחופה לאשר את הקצאת מבנה ת"ת סנהדרין עבור הסמינר הישן על חשבון העברת הת"ת (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: גוגל מפות ושלומי כהן, כיכר השבת)

עיריית ירושלים עתרה נגד שר הפנים נוכח החלטתו לחזור בו מאישור הקצאת המבנה של ת"ת סנהדרין עבור סמינר הישן.

בנימוקי העתירה המשתרעת על פני עשרות עמודים מופיעה כל השתלשלות העניינים שהובילו להחלטת העיריה להקצות את המבנה לסמינר ואת מעבר הת"ת למבנה חלופי מרווח ברח' חכמי בבית וגן, בשל המצוקה של הסמינר במקום הקיים ולאור העובדה שהסמינר הודיע כי לא יפתח את שנה"ל אם תוסדר העברתו למבנה שהובטח לו. בשל כך דורשת העירייה באמצעות משרד עו״ד קידר לקיים דיון דחוף של בית המשפט בנושא כדי לקבל החלטה בנושא, ולהורות לבקשת העיריה לשר פנים לחזור ולאשר את ההקצאה.

העיריה טוענת בעתירתה כי יש חשש כי המשיב, קרי משרד הפנים, מבסס דעתו על שיקולים זרים שאינם רלוונטיים לצורך ההקצאה. כך למשל מביעה העיריה פליאה כי דווקא המעבר למבנים אחרים בשכונות אחרות בעיר זכו לאישור משרד הפנים אך לא להעברת מבנה זה שבנידון, מה שמעלה חשש שמשרד הפנים נכנע ללחץ שאינו טובת העניין של התלמידים וההורים.

העיריה דוחה בעתירה את הטענות לכאורה לאפליית ספרדיים וקובעת כי מדיניות העיריה ביחס לשינויים במבנים אלו ובכלל סבב המבנים בעיר נועדו דווקרא להימנע ממצב של אי קבלת תלמידות ממוצא ספרדי.

בעתירה אף מוזכרים דברי שר הפנים אריה מכלוף דרעי, בראיון שנתן אתמול (ד) לרדיו קול חי בנושא סנהדרין, בו הסביר כי חזרת משרד הפנים מההחלטה להקצות המבנה נבעה מחוסר ידיעה על התנגדות ההורים למהלך, טענה שהיא לדברי העתירה, לא הגיונית ולא מתקבלת, שהרי במקום אחר כולל בשני המבנים הנוספים שאושרו בידי משרד הפנים קיימת אף שם התנגדות ההורים, מה שלא ניתן לקחת בחשבון כי הרשות העירונית יכולה להחליט על פי שיקולים מקצועיים בנושא זה.

בדבריו בראיון אף אמר דרעי והדברים מופיעים בכתב התביעה של העיריה, כי "חבל שהגענו לאן שהגענו, זזה נושא שכואב מאד ומצד שני אני מבין את הצורך הגדול מאד של הסמינר ושני הצדדים צודקים", אמר השר.

עיריית ירושלים (באמצעות עו"ד כבירי נבו קידר בלום ושות'), דורשת בעתירתה מבית המשפט דיון דחוף בפרשה, תוך אמירה כי המצב הנוכחי מסכן את פתיחת שנת הלימודים ותביא נזק למערכת החינוך ולרבבות מילדי ירושלים.

גורמים בעיריה אמרו ל"כיכר השבת" כי עירית ירושלים נקלעה למשבר פנים חרדי, שלא ברצונה ושלא בכוונתה כלל. השיקול היחיד שהוביל את העיריה זו מצוקת מאות בנות במבנה צפוף של הסמינר וכי מדובר בסמינר שנענה לבקשות העיריה להכניס עשרות בנות ספרדיות מעל לממוצע, ועל סמך זה הגיעו להבנות על העברת המבנה מה גם שת"ת סנהדרין לא ייפגע אלא יעבור למקום אחר חדש ואיכותי, ושגם כך התלמידים מוסעים אליו מכל רחבי העיר.

יודגש כי קיים מאבק חריף בין רבני דגל התורה ובראשם רבני ירושלים הגר״ב סולוביציק והגר״ד כהן המצדדים בעד מעבר הת"ת למקום אחר והקצאת המבנה לסמינר, לבין החינוך העצמאי שמתנגד למהלך.

מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי הכריע בעד ההעברה כפי שפורסם לראשונה בכיכר השבת, אך גורמים בוועד ההורים ובחינוך העצמאי ממשיכים להתנגד לכך.

גורם חרדי המקורב לנושא אף הביע תמיהה רבה נוכח העובדה כי עובדה כי מרן הגר״ח קנייבסקי הכריע בסוגיה לאחר ששמע את כל הצדדים בכתב ובעל פה, וחתם על מכתבם של רבני דגל והסמינר בעד העברת הת"ת למקום אחר, מרווח ואיכותי. "והנה, לתדהמתנו הרבה, החינוך העצמאי, הגוף החרדי שאמור להיות כפוף לגדולי ישראל ממשיך לפעול נגד דעת מרן שר התורה ולהתנגד להעברת הת"ת למקום מוסדר אחר. איזה מסר זה מעביר לציבור שהחינוך העצמאי פועל ללא מורא נגד דעת תורה??!!".

בנוסף, דוחים בעירייה את הטענות השקריות, לטענתם, על אפליה נגד ספרדיות במעבר סנהדרין למקום אחר, שם אומרים כי כל המעבר של הסמינר הישן למבנה החדש הוא בגלל שהנהלת הסמינר הכניסו בנות ספרדיות שנותרו ללא מקום לימודים בירושלים. רק בגלל זה נוצרה מחויבות לסמינר מצד העיריה, ובסיכום אותו הוביל מחזיק תיק חינוך חרדי סגר״ע צביקה כהן, אמור הסמינר לקבל מענה בצורת מבנה נוסף כדי לפתוח שנת לימודים חדשה נוכח המצוקה הקיימת בו, בין היתר בשל קבלת בנות ספרדיות מעל למה שתוכנן ושהתבקש. "לבוא כעת ולבכות על אפלייה - זה פשוט בושה וחרפה", אומרים בעירית ירושלים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר