ארגון דאע"ש נטל אחריות

13 הרוגים ו-80 פצועים בפיגוע דריסה המוני בעיר ברצלונה

במרכז ברצלונה, סמוך למסעדה הכשרה "מכבי" שבלב העיר הספרדית, נרצחו 13 בני אדם ועוד כ-80 נפצעו מדריסת רכב מסחרי בו נהגו מחבלים חמושים. אחד המחבלים חוסל, מצוד אחר חברו (בעולם)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
ההימלטות מזירת האירוע (צילומים: מתוך טוויטר)

שלושה עשר בני אדם נרצחו ועוד כ-80 בני אדם נפגעו אחרי הצהריים (חמישי) במרכז ברצלונה, סמוך למסעדה כשרה בעיר הספרדית, על ידי רכב מסחרי שמחבל שנהג בו ביצע את הדריסה.

שירותי החירום הקטאלוניים צייצו בטוויטר: "הדריסה התרחשה סמוך למסעדה יהודית בפלאזה קטאלוניה, שנמצאת באיזור הרמבלה שוקק האדם, האזור נסגר". הם אף הורו לסגור את תחנות הרכבת והמטרו באזור.

מספר שעות לאחר הטבח הקשה בחוצות ברצלונה, פרסם ארגון 'המדינה האסלאמית' (דאע"ש) כי הוא שעומד מאחוריו.

אחד מהמחבלים שביצעו את הפיגוע בברצלונה נהרג לאחר מספר שעות בחילופי אש עם המשטרה, שני חשודים אחרים במעורבות בפיגוע נעצרו ועדיין מתנהל מצוד נרחב אחר דריס אוכאביר, בן 28 יליד מרוקו, החשוד אף הוא כמחבל.

המשטרה המקומית הפיצה את תמונתו של החשוד כמחבל, ופנתה לציבור בבקשה לעזור בזיהוי ובניסיון ללכדו.

עדי ראייה תיארו תחילה, כי מהרכב הדורס יצאו שני מחבלים חמושים, שנכנסו לאחר מכן אל תוך מסעדה טורקית סמוכה.

דריס אוכאביר החשוד כמחבל

ממשרד החוץ הישראלי נמסר: כרגע לא ידוע על נפגעים ישראלים באירוע בברצלונה. באזור ישראלים רבים. הקונסול בודק את הנושא. ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיע בדקות האחרונות לחדר המצב שנפתח במשרד בעקבות הפיגוע.

דובר מד"א זכי הלר פרסם הודעה בה נאמר: "מרגע קבלת הדיווחים על אירוע הטרור בברצלונה נמצאים במגן דוד אדום בקשר עם משרד החוץ, הצלב האדום המקומי ואגף הביטחון של תנועת חב"ד. פנינו באמצעות חדר המצב של משרד החוץ ושגריר ישראל בברצלונה, והצענו סיוע הן במנות דם ומרכיבים והן בכל צורך אחר שיידרש היום ובימים הבאים".

מנכ"ל מד"א אלי בין הוסיף: "נכון לרגע זה לא ידוע על ישראלים או יהודים שנפגעו בפיגוע. במד"א ערוכים לשגר כל מענה רפואי שיידרש תוך זמן קצר, כפי שעשינו באירועים דומים בעבר. העברנו דרך משרד החוץ והצלב האדום הספרדי את נכונות מד"א לסייע, אם במנות ומרכיבי דם, בציוד, בכח אדם או בידע, לטיפול בפצועי הפיגוע. אנחנו עומדים בקשר רציף עם משרד החוץ ושותפינו בספרד וערוכים לכל בקשה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר